شرکت نور صنعت تجهیز فردوس

ساخت وبلاگ

چمبر رطوبت دما

مزایای مرطوب سازی در چمبر رطوبت و دما

مزایا و معایب عملکرد مرطوب‌کننده چمبر دما و رطوبت ثابت به طور کلی چهار راه است: مرطوب‌سازی اسپری، مرطوب‌سازی بخار، مرطوب‌سازی نوع ظرف آب کم‌عمق، مرطوب‌سازی با بخار فوق‌خنک برای رسیدن به رطوبت نسبی.

1. رطوبت اسپری آب: پس از پایداری سیستم، نوسان رطوبت کم است. در فرآیند مرطوب سازی، بخار خیلی داغ نیست و گرمای چمبر دما و رطوبت ثابت را افزایش نخواهد داد. اثر رطوبت زدایی را می توان با کنترل دمای آب اسپری به دست آورد.

2. رطوبت بخار: رطوبت سریع برای رفع نیازهای مرطوب سازی سریع در فرآیند تناوب رطوبت و گرما.

3. رطوبت صفحه آب کم عمق: پس از پایداری سیستم، نوسان رطوبت کم است. در فرآیند مرطوب‌سازی، رطوبت نباید خیلی گرم باشد و گرمای چمبر دما و رطوبت ثابت نباید افزایش یابد. کنترل دمای آب اسپری می تواند نقش رطوبت زدایی را ایفا کند. مرطوب کردن سریع است. نیازهای رطوبت را در فرآیند تناوب گرما و رطوبت برآورده کنید.

4. مرطوب سازی با بخار ساب خنک: دارای مزایای سه روش است.

معایب مرطوب کردن چمبر دما و رطوبت ثابت:

1. رطوبت اسپری آب: هنگام پاشش آب، آب قطعه آزمایش را آلوده می کند. سرعت رطوبت آهسته است، که نمی تواند نیازهای تناوب گرما و رطوبت را برآورده کند. پاشش آب باعث افزایش بار حوضچه در مخزن آب و افزایش فشار زهکشی می شود.

2. مرطوب سازی بخار: مرطوب شدن بخار باعث افزایش گرمای مخزن می شود که برای کنترل دما در مخزن مناسب نیست.

3. رطوبت صفحه آب کم عمق: به دلیل وجود فشار آب و همرفت، رطوبت چمبر دما و رطوبت ثابت همچنان افزایش می یابد، بنابراین به دست آوردن یک محیط با رطوبت کم دشوار است.

4. مرطوب سازی با بخار ساب خنک: سه روش اول هیچ نقصی ندارند.

شباهت ها و تفاوت های اصل رطوبت اتاق آزمایش دما و رطوبت ثابت:

1. مرطوب سازی آب: مساحت دیواره محفظه آزمایش دما و رطوبت ثابت با افزایش آب افزایش می یابد. هنگامی که آب به داخل حفره نفوذ می کند، فشار آب و رطوبت نسبی در حفره افزایش می یابد.

2. مرطوب کردن بخار: بخار آب را مستقیماً در اتاق آزمایش دما و رطوبت ثابت اسپری کنید تا رطوبت نسبی در محفظه افزایش یابد.

3. رطوبت صفحه آب کم عمق: آب گرم شده در صفحه آب کم عمق بخار آب را در اتاق آزمایش دما و رطوبت ثابت از طریق همرفت و انتشار افزایش می دهد تا رطوبت نسبی افزایش یابد.

4. مرطوب سازی با بخار ساب خنک: گرمای بدست آمده توسط نمونه را به بخار آب تبدیل کرده و رطوبت را افزایش می دهد. اگر گرمای دیگری اضافه نشود، مه به قطرات آب تبدیل می شود.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : چمبر پایداری, چمبر تست دما و رطوبت, چمبر تست شرایط محیطی, چمبر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 109 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 17:48

کمد نگهداری

چگونه مواد شیمیایی را در آزمایشگاه خود مدیریت و ذخیره می کنید؟

آیا آنها را فقط برای مرور راحت به ترتیب حروف الفبا مرتب می کنید؟

آیا می توانید تصور کنید چه اتفاقی می افتد اگر هیدرازین قوی در کنار پراکسید هیدروژن قوی قرار گیرد وقتی آنها را به ترتیب حروف الفبا مرتب کنید؟ به دلیل واکنش شدید بین هر دو ماده، وضعیت خطرناکی را مشاهده خواهید کرد. بنابراین چگونه مواد شیمیایی را ذخیره کنیم تا از تصادف ایمن جلوگیری کنیم؟

دانشگاه ها و شرکت ها به تنهایی بر اساس قوانین اولیه و مقررات دولتی یک کتابچه راهنمای ایمنی دارند، بنابراین توصیه می کنند مواد شیمیایی را از طریق دفترچه راهنما مدیریت و دور بریزید. ممکن است تفاوت هایی در ظرفیت ذخیره سازی یا روش جزئیات وجود داشته باشد که بستگی به وضعیت هر شرکت دارد، اما ما می خواهیم قوانین اساسی در مورد نحوه نگهداری و مدیریت ایمن مواد شیمیایی در آزمایشگاه خود را معرفی کنیم.

1. مرتب سازی بر اساس مجموعه ای از طبقه بندی مواد خطرناک.

اولین نکته برای نگهداری مواد شیمیایی در گاوصندوق، بررسی سازگاری آنها با یکدیگر و قرار دادن مواد سازگار با یکدیگر است.

سعی کنید مواد شیمیایی را که می خواهید ذخیره کنید طبقه بندی کنید. پس از اتمام، سازگاری یکدیگر را از طریق MSDS (برگ اطلاعات ایمنی مواد) بررسی کنید تا مواد سازگار را با هم ذخیره کنید.

2. مواد شیمیایی را تا حد امکان در مقادیر کم در آزمایشگاه نگهداری کنید.

قانون مدیریت ایمنی صنعتی توصیه می کند مقادیر مجاز را فقط در آزمایشگاه ذخیره کنید. تا حد امکان مقدار کم را طبق مقدار مجاز نگه دارید و مقادیر بیش از حد را باید در اتاق اختصاصی نگهداری کنید.

3. یک برچسب حاوی اطلاعات واضح وصل کنید.

برچسبی با اطلاعات واضح مانند مواد ذخیره شده و زمانی که ذخیره شده است، تاریخ انقضا برای استفاده نیز تهیه کنید. اگر برچسب محو شده یا به ظرف چسبیده است، خودسرانه از آن استفاده نکنید. دفع توصیه می شود.

4. فهرستی از مواد ذخیره سازی تهیه کنید و یک بازرسی دائمی انجام دهید.

حتی اگر مواد شیمیایی را طبق موارد فوق ترتیب دهید، ممکن است در صورت عدم بازرسی مداوم، تاریخ دفع را بگذرانید و در کابینت ذخیره سازی انباشته شوند. بنابراین یک بازرسی منظم راه خوبی برای انجام صحیح دفع است. در طول بازرسی منظم، می توانید وضعیت بسته بندی ظرف را بررسی کنید و تشخیص دهید که آیا واکنشی از مواد ذخیره شده وجود دارد، به طوری که باعث به روز رسانی لیست مواد ذخیره سازی می شود.

5. از کابینت اختصاصی استفاده کنید

Lab Companion دو نوع کابینت ذخیره سازی ایمنی را ارائه می دهد – کابینت ذخیره سازی ایمنی آتش نشانی و کابینت اسید/خورنده.

کابینت ذخیره سازی ایمنی آتش نشانی

کابینت ذخیره سازی ایمنی آتش نشانی SC3-F یک کابینت اختصاصی برای نگهداری مواد قابل اشتعال است. SC3-F دارای گواهینامه EN 14770-1 است، مواد ذخیره شده را در صورت آتش سوزی تا زمان تایید شده ایمن نگه می دارد. مواد داخلی دارای مقاومت شیمیایی است و گازهای تشکیل شده از مواد ذخیره شده از طریق خروجی هوا در بالای کابینت تخلیه می شود. در صورت آتش سوزی، خروجی هواکش به طور خودکار بسته می شود تا از جریان گرمایش در داخل کابینت جلوگیری شود.

کابینت اسیدی/خورنده

کابینت اسید/خورنده SC-C دارای یک سیستم تهویه هوشمند است که برای ذخیره سازی مواد اسید/باز بهینه شده است. مواد داخلی پلی پروپیلن است که دارای مقاومت در برابر خوردگی قوی است و سیستم تهویه ثبت شده به این صورت است که هر فضای داخلی دارای یک خروجی خروجی مستقل برای تخلیه گازهای تشکیل شده بدون هیچ گونه مخلوطی است. بنابراین می توانید مواد شیمیایی که خواص متفاوتی دارند را به طور جداگانه در یک کابینت نگهداری کنید.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : کمد نگهداری مواد شیمیایی, کمد آزمایشگاهی, کمد ضد اسید, کابینت ایمنی, نویسنده : Ferasati بازدید : 107 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 17:48

چرا باید از چمبر دما و رطوبت همراه با طرز استفاده صحیح آن استفاده کرد ؟

قطعات یا محصولات تمام شده چمبر دما و رطوبت پس از کارخانه در معرض محیط های مختلف قرار می گیرند. طبق گزارش RAC (مرکز تجزیه و تحلیل قابلیت اطمینان) از ایالات متحده، دما بیشترین تأثیر را بر محصول دارد و رطوبت در بین بسیاری از عوامل محیطی رتبه سوم را دارد.

دما و رطوبت خیلی زیاد یا پایین ممکن است باعث تغییر شکل حرارتی یا مکانیکی در اثر انبساط و انقباض محصولات شود، بنابراین لازم است بررسی شود که محصول و سیستم حتی در این محیط شدید نیز می توانند به خوبی عمل کنند. آزمایش‌های مقاومت در برابر دما و رطوبت باعث می‌شود که رطوبت به قطعات و محصولات نهایی نفوذ کند تا هوابندی را بررسی کند یا تغییر رنگ، خوردگی و غیره را بررسی کند تا از کیفیت و قابلیت اطمینان محصول از قبل اطمینان حاصل شود.

 

چمبر دما و رطوبت

 

در زمینه های مختلف مانند الکترونیک، خودرو، آزمایشگاه، نیمه هادی ها، مهندسی مکانیک و منسوجات، تست قابلیت اطمینان باچمبر دما و رطوبت انجام می شود تا قابلیت اطمینان محصول تایید شود و میزان خطا و خرابی سیستم به حداقل برسد. این امر قابلیت اطمینان محصول را بهبود می بخشد و همچنین قدرت کسب جایگاه برتر در بازار را افزایش می دهد.

چمبر دما و رطوبت

چمبر دما و رطوبت چیست؟

چمبر دما و رطوبت (TH Chamber) دما و رطوبت خاص را به طور پایدار کنترل می کند، مانند دمای بالا / دمای پایین / رطوبت بالا / رطوبت کم در یک فضای خاص. معمولاً تست قابلیت اطمینان در شرایط آب و هوایی شدید فراتر از حد لازم در یک محفظه انجام می‌شود، داده‌های آزمایش می‌تواند برای پیش‌بینی دوام محصولات استفاده شود. بنابراین چمبر دما و رطوبت تجهیزات ضروری برای تست دوام و قابلیت اطمینان محصولات در تمام صنایع رایج -الکترونیک، ماژول های الکترونیکی، ماشین آلات دقیق، منسوجات، داروسازی، مهندسی ژنتیک و اجزای مواد نوری است.

محفظه TH گرمایش، سرمایش، رطوبت زدایی و رطوبت را برای تشکیل دما و رطوبت خاص انجام می دهد و عملکردهایی برای ثابت نگه داشتن دما و رطوبت دارد.

چمبر دما و رطوبت حرارت را برای رسیدن به دمای تنظیم شده در صورتی که دمای فعلی محفظه داخلی کمتر باشد انجام می دهد و در حالت مخالف فرآیند خنک سازی را انجام می دهد. همچنین کنترل رطوبت همانند کنترل دما است، محفظه TH برای رسیدن به رطوبت تنظیم شده و ثابت نگه داشتن آن، رطوبت یا رطوبت زدایی را انجام می دهد. برای به دست آوردن اطلاعات صحیح، دما و رطوبت باید به طور مداوم توسط سنسوری که کالیبراسیون را انجام می دهد بررسی شود.

از کدام آب برای چمبر دما و رطوبت  استفاده شود؟

آب یک عامل ضروری برای کنترل رطوبت برای استفاده از محفظه TH است.

اما در صورت استفاده از آب‌های زیرزمینی یا آب بی‌کیفیت، ممکن است خوردگی محفظه تسریع شود، در این صورت مشکلات دوام برای قسمت‌های مرطوب‌کننده یا خرابی اهرم آب در خط مکمل آب ایجاد می‌شود. بنابراین توصیه می کنیم از آب با توجه به شرایط زیر استفاده کنید

(1) PH 6.2 ~ 7.2

(2) رسانایی 20 U/cm

با استفاده از آب مناسب برای محفظه TH می توان طول عمر قطعات را افزایش داد و می توان برنامه تمیزکاری منظم را برنامه ریزی کرد. همچنین، باعث می‌شود که همان شرایط آزمایش برای نمونه حفظ شود و آزمایش تمیز و بدون آلودگی انجام شود. ما پولیش الکترولیتی در داخل مخزن آب را برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی درمان کرده ایم و بخاری در برابر خوردگی و آلودگی خارجی نیز مقاوم است. داخل محفظه TH JEIO TECH از SUS برای مقاومت در برابر خوردگی ساخته شده است.

 چگونه آب را به درستی در مخزن آب اتاق TH پر کنیم؟

چمبر دما و رطوبت

چمبر دما و رطوبت

چمبر دما و رطوبت

مقدار آب مصرفی بستگی به نیاز آزمایش دارد و 3 نوع نحوه تامین آب به شرح زیر وجود دارد.

✓   تامین دستی: تامین آب زمانی که کاربر بخواهد از طریق ورودی آب.

(برای تامین آب به راحتی با بررسی سطح آب موجود است.)

✓   اتصال مستقیم خط آب: اتصال مستقیم آب مقطر به خط تامین آب، برای آزمایش طولانی مدت مفید است.

✓   اتصال مخزن آب اضافی که از آب مقطر پر شده است به خط تامین آب. در صورت عدم وجود خط آب مفید است.

آب باید به طور مداوم برای کنترل رطوبت در طول آزمایش تامین شود، اگر آب کافی در مخزن آب وجود نداشته باشد، ممکن است حادثه به دلیل گرمای بیش از حد رخ دهد. محفظه TH JEIO TECH مقدار آب باقیمانده در مخزن آب را توسط Load cell که در زیر مخزن نصب شده است اندازه گیری می کند و آن را به صورت تصاویر قطره آب روی کنترلر نمایش می دهد که اجازه می دهد به راحتی آب باقی مانده را بفهمید. همچنین اگر آب باقیمانده کمتر از 25 درصد باشد، هشدار هشدار داده می شود و زمانی که آب باقیمانده زیر 10 درصد باشد، عملیات متوقف می شود تا کاربر و آزمایشگاه در برابر موقعیت های خطرناک محافظت شود.

چمبر دما و رطوبت

آزمایش‌های طولانی‌مدت یا تست دما و رطوبت بالا در یک اصطبل امکان‌پذیر است، به لطف بررسی میزان آب باقی‌مانده به راحتی و در دسترس برای تأمین مداوم آب در مخزن آب در حین تأمین به مخزن کارتریج حتی در زمان استفاده. تامین آب را می توان با سیستم تامین آب موثر و سیستم چرخش آب به حداقل رساند.

همچنین LC Connected (سیستم مانیتورینگ موبایل، گزینه) اطلاع رسانی آب باقیمانده را از طریق اپلیکیشن موبایل ارائه می دهد و به شما امکان می دهد هر زمان و هر کجا که هستید محفظه را کنترل کنید.

 چه ملاحظاتی برای انتخاب اتاقک بهینه TH.

✓   هدف استفاده و نیاز تست

باید محدوده کنترل دما و رطوبت، تلرانس ها، دما و زمان افزایش/افت رطوبت را با توجه به نیاز تست در نظر بگیرد. و بقیه – خط مستقیم آب، درب داخلی، سرعت جریان هوای گردش هوا در داخل و غیره – باید بسته به کاربرد در نظر گرفته شوند، در صورت نیاز، جزئیات را با سازنده مشورت کنید.

✓   نمونه های آزمایشی

با توجه به شرایط آزمایش، ویژگی‌های نمونه‌ها را در نظر بگیرید که آیا این ماده قابل اشتعال یا خورنده است. و به طور معمول یک منطقه کنترل دما و رطوبت معتبر در داخل محفظه وجود دارد، بنابراین حجم داخلی مناسب را با توجه به اندازه نمونه ها انتخاب کنید.

✓   فضایی برای نصب چمبر دما و رطوبت

از نحوه انتقال محفظه به محل نصب اطمینان حاصل کنید. و چمبر دما و رطوبت  دارای سیستم تبرید با هوا خنک است، بنابراین محیط فضا مانند دما و رطوبت، قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، تهویه و زیربنای تامین و تخلیه آب را بررسی کنید.
شرط اصلی این است که دور از منبع گرما، فاصله از دیوار (کنار و عقب) حداقل 20 سانتی متر باشد. اگر دمای فضای نصب بیش از حد بالا باشد، سیستم تبرید به دلیل گرم شدن بیش از حد مبرد در اثر خرابی کندانسور دچار خطا می شود. برعکس، سیستم تبرید یا به دلیل تراکم بیش از حد و سطح نامناسب مبرد زمانی که دما در فضای نصب پایین است، دچار نقص می شود. سیستم تبرید به دمای محیط بسیار حساس است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که محدوده دمایی 18 تا 30 درجه سانتیگراد و رطوبت زیر 80RH را حفظ کنید.

هنگام انتخاب چمبر دما و رطوبت مناسب، باید عوامل مختلفی مانند کاربرد، هدف آزمایش، ویژگی های نمونه و محیط نصب همانطور که توضیح دادیم در نظر گرفته شود، بنابراین توصیه می کند با یک متخصص مشورت کنید.

چمبر دما و رطوبت

از نظر قابلیت اطمینان، اگر هر روش آزمایشی در شرایط آزمایش یکسان باشد، حتی اگر دستگاه آزمایش یا آزمایشگر متفاوت باشد، باید نتایج یکسانی به دست آید.

محفظه TH JEIO TECH محصولی است که بر اساس مشخصات بین المللی طراحی و تولید شده است و برای عملکرد نهایی آزمایش شده است، ما تکرارپذیری عالی را از طریق آزمایش با هدف تعیین دوام ماژول در برابر نفوذ طولانی مدت تأیید کرده ایم. رطوبت زیر 2±85 درجه سانتیگراد و رطوبت 5±85 درصد به مدت 6 هفته.

ما چمبر دما و رطوبت را در مشخصات مختلف و مشاوره‌های فنی متخصص بر اساس مهارت‌ها و تجربه‌های انباشته شده در بیش از 15 سال ارائه می‌کنیم. اگر  سوالی دارید، لطفا آزادانه با ما تماس بگیرید.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : چمبر پایداری, چمبر تست دما و رطوبت, چمبر تست شرایط محیطی, چمبر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 96 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 16:50

چمبر

 

نحوه طراحی محفظه چمبر با کنترل دقیق دما

در بین تجهیزات مختلف موجود در آزمایشگاه، رایج ترین محصول، نوع چمبر است که مبتنی بر کنترل دما است. انواع مختلفی از محفظه ها بسته به هدف استفاده وجود دارد – مانند کوره های عمومی که برای خشک کردن ظروف شیشه ای یا حلال استفاده می شود، کوره های خلاء برای خشک کردن در حالت خلاء، انکوباتور برای کشت بافت، و اتاق های دما و رطوبت موجود برای کنترل رطوبت نیز وجود دارد. برای تست قابلیت اطمینان استفاده می شود. جدا از اینها، محفظه را می توان به محدوده کنترل دما و حجم نیز تقسیم کرد، اما اساساً همه این تجهیزات دارای یک ویژگی مشترک هستند که می توانند دمای محیطی مورد نظر را ایجاد کنند.

ممکن است تعجب کنید که چگونه محفظه می تواند دمای دقیق مورد نظر ما را تنظیم کند.

بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه طراحی محفظه چمبر در طراحی محفظه ای با کنترل دقیق دما بیندازیم.

در نظر گرفتن دما در چمبر

هنگام استفاده از محفظه هایی که شامل تنظیمات دمایی مهم مانند اجاق ها یا انکوباتورها هستند، می توان با اصطلاحات و ملاحظات مختلفی مواجه شد. ممکن است مشخصاتی از جمله نوسان دما، تغییرات دما و بیش از حد دما را روی هر محصول و همچنین زمان بازیابی مشاهده کنید. به نظر می رسد که اینها اساساً یک چیز را اندازه گیری می کنند، اما تفاوت های ظریف و در عین حال مهمی وجود دارد.

I. تنوع چمبر

تغییرات دما به یکنواختی دما بین نقاط مختلف اشاره دارد، در این مورد در محیط داخلی محفظه ای که نمونه ها در آن نگهداری می شوند. اندازه گیری دما در یک نقطه ممکن است مقدار کمی متفاوت از یک نقطه دیگر را نشان دهد.

هر اصطلاح به توانایی ابزار برای اندازه گیری یا حفظ دما با دقت خاصی در برابر یک نقطه مرجع خاص توسط یک سنسور دما (مانند شکل 1) اشاره دارد. طبق DIN 12880، دما باید در سه سطح افقی اندازه گیری شود که از 9 نقطه اندازه گیری در هر سطح تشکیل شده است که به طور مساوی در سراسر محفظه داخلی توزیع شده اند (شکل 2 را ببینید). این الزام همچنین اعمال می شود، اگر یک سطح توسط مجموعه ها در اتاق کار مانع شود.

چمبر

شکل 1 27 دما. نقاط اندازه گیری مطابق با DIN 12880

چمبر

شکل 2 ㅣ سنسور دما

برای بررسی مقدار تغییرات، اندازه گیری باید بر اساس دستورالعمل بالا دنبال شود. با این حال، تغییرات دما، مقدار متوسط ​​داده های اندازه گیری شده در یک دوره معین نیست، بلکه تفاوت بین حداکثر و حداقل دمای واقعی است (شکل 3 را ببینید).

چمبر

شکل 3 ㅣ دما. منحنی های سه نقطه اندازه گیری

II. نوسانات چمبر

نوسانات دما به پایداری دما اشاره دارد که دقت دستگاه را در حفظ دمای نقطه تنظیم می سنجد. همچنین به صورت یک مقدار مثبت/منفی بیان می شود (محدوده نوسانات را در شکل 4 ببینید). برای مثال، دمای محفظه واقعی با یک نقطه تنظیم “100 درجه سانتیگراد” و نوسان دما 0.2± درجه سانتیگراد ممکن است از 99.8 درجه سانتیگراد تا 100.2 درجه سانتیگراد متفاوت باشد.

چمبر

شکل 4 ㅣ دما. منحنی های سه نقطه اندازه گیری

III. بیش از حد

هنگامی که محفظه به دمای از پیش تعیین شده گرم می شود، طبیعی است که دما قبل از تثبیت بیش از حد شود. یک محدوده پذیرفته شده دما بیش از حد در یک محدوده خاص است. هنگامی که چمبر  پایدار است، محفظه باید یکنواختی مشخص شده را حفظ کند. برای مثال، اگر دمای محفظه تنظیم شده باشد، قبل از خنک شدن به نقطه تنظیم، دمای واقعی بالاتر از دمای تنظیم شده است. محفظه ها با سرعت های مختلف گرم و سرد می شوند، بنابراین زمان مشخص شده در یک محفظه از پیش گرم شده استاندارد شده است (شکل 5 را ببینید).

چمبر

شکل 5 ㅣ نمودار زمان گرم کردن

III. زمان ریکاوری (پس از باز شدن در)

تعریف زمان ریکاوری طبق استاندارد جدید DIN 12880:2007-05 این است که وقتی دما تثبیت شد، Chamber به مدت 30 ثانیه باز می شود و زمان اندازه گیری می شود تا دمای واقعی در وسط فضای کار به طور دائم در انحراف حد باقی می ماند. (شکل 6 را ببینید)

چمبر

شکل 6 ㅣ نمودار زمان بازیابی

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : چمبر پایداری, چمبر تست دما و رطوبت, چمبر تست شرایط محیطی, چمبر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 113 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 13:35

چمبر

تفاوت چمبر زنون و چمبر محفظه ای چیست؟

مواد آلی مانند پلاستیک، جوهر و پوشش معمولاً در اثر قرار گرفتن در معرض نور و هوا آسیب می بینند. این دلیل اصلی است که چرا چمبر تسترهای پایداری هوا و نور تسریع شده به طور گسترده برای گواهی مواد، کنترل کیفیت و همچنین برای تحقیق و توسعه استفاده می شود.

نتایج تولید شده توسط این تسترها معمولاً قابل تکرار و سریع هستند. چمبر محفظه تست قوس زنون و تستر هوازدگی شتابدار UV فلورسنت (QUV) برخی از متداول‌ترین تسترهای هوازدگی شتاب‌دار هستند.اما علیرغم اینکه پرکاربردترین تسترها هستند، آنها بر اساس رویکردهایی متفاوت هستند.

چمبر محفظه تست زنون به گونه ای طراحی شده است که تمام طیف نور خورشید از جمله مادون قرمز (IR)، اشعه ماوراء بنفش (UV) و نور مرئی را بازتولید می کند. قوس زنون اساساً تلاشی برای بازتولید نور خورشید از 295 نانومتر تا 800 نانومتر است. وقتی صحبت از QUV می شود، فقط اثرات مخرب نور خورشید را که از 300 تا 400 نانومتر رخ می دهد، بازتولید می کند. این تستر خاص بر این مفهوم استوار است که مواد بادوام که در فضای باز قرار می گیرند بیشترین آسیب ناشی از امواج فرابنفش موج کوتاه را تجربه می کنند. 

تست کننده هواشناسی QUV در چمبر

طراحی این تستر به گونه ای است که با استفاده از لامپ های فلورسنت UV اثرات مخربی که معمولاً در اثر نور خورشید بر روی مواد بادوام ایجاد می شود را بازتولید می کند. پوشش روی لوله های شیشه ای با دقت طراحی شده است به گونه ای که لوله ها عمدتاً به جای IF یا نور مرئی، UV تولید می کنند. انواع مختلفی از لامپ ها وجود دارند که طیف های مختلفی برای کاربردهای مختلف نوردهی دارند. لامپ های UVA -340 لامپ هایی هستند که بهترین شبیه سازی موجود از نور خورشید را در منطقه مهم UV موج کوتاه ارائه می دهند. لامپ های UV-B نیز به طور مرتب در این تستر مورد استفاده قرار می گیرند که باعث تخریب سریع تری نسبت به لامپ های UV-A می شوند.

 

چمبر

مزیت اصلی استفاده از QUV این است که امکان شبیه سازی واقعی ترین حمله رطوبت در فضای باز را فراهم می کند زیرا از مکانیزم تراکم استفاده می کند که برای بازتولید رطوبت در فضای باز منحصر به فرد است. این پرکاربردترین آزمایشگر هوازدگی در جهان است زیرا اثرات مخرب شبنم، باران و نور خورشید را تحریک می کند.

چمبر محفظه تست زنون

این واقعیت که چمبر تسترهای قوس زنون در نواحی مرئی، مادون قرمز و UV انرژی تولید می‌کنند باعث می‌شود آنها را به عنوان بهترین شبیه‌سازی نور خورشید با طیف کامل در نظر بگیریم. لازم است طیف قوس زنون فیلتر شود تا بتوان نور طبیعی خورشید را شبیه سازی کرد. این فیلترها نقش کاهش تابش یا گرمای ناخواسته را ایفا می کنند. انواع مختلفی از فیلترهای شیشه ای مختلف وجود دارد که توانایی دستیابی به طیف های مختلف را دارند. عوامل اصلی تعیین کننده فیلترهای مورد استفاده شامل مواد آزمایش شده و کاربرد نهایی است. انواع مختلف فیلترها مقادیر متفاوتی از اشعه ماوراء بنفش موج کوتاه را امکان پذیر می کند و این می تواند بر نوع و سرعت تخریب تأثیر قابل توجهی بگذارد.

 

محفظه چمبر

اکثر چمبر های تست‌کننده‌های قوس زنون معمولاً اثرات رطوبت را از طریق سیستم‌های کنترل رطوبت و/یا پاشش آب شبیه‌سازی می‌کنند. محفظه های زنون آب را روی نمونه های آزمایش می پاشند تا اثرات رطوبت فضای باز را شبیه سازی کنند. این روش خاص به ویژه برای شبیه سازی اثرات فرسایش مکانیکی یا شوک حرارتی ایده آل است. این تسترها معمولا دارای سیستم هایی هستند که رطوبت نسبی، دما و شدت نور (تابش) را کنترل می کنند.

که بهتر است؟

تصمیم گیری در مورد مناسب ترین روشی که استفاده می کنید باید به موادی که آزمایش می کنید، محدودیت های بودجه ای و کاربرد نهایی شما بستگی دارد. این عمدتاً به این دلیل است که هر دو این رویکردها بسته به کاربرد شما می توانند مؤثر باشند.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : چمبر زنون, چمبر محفظه ای, چمبر تست دما و رطوبت, چمبر پایداری, نویسنده : Ferasati بازدید : 93 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 14:13

الزامات چمبر دما و رطوبت چیست؟

 

حفظ کنترل شده رطوبت یک عامل ضروری در چمبر است. در عمل، این امر توسط یک سیستم فعال قابل تنظیم برای رطوبت و رطوبت زدایی که در آن منبع آب خارج از محفظه کار است، به دست می آید.

آب مخزن آب خارجی در بخاری گرم می شود و به عنوان بخار به محفظه داخلی چمبر می رسد . یک سنسور رطوبت به طور مداوم میزان رطوبت را در محفظه داخلی اندازه گیری می کند، بنابراین رطوبت کنترل شده را امکان پذیر می کند، معمولاً بین 10 تا 98٪ Rh (رطوبت نسبی). برای اهداف رطوبت زدایی، محفظه داخلی در یک نقطه خاص، با استفاده از یک تله رطوبت سرد متراکم می شود.

تنظیم دما

الزامات تنظیم دما برای چمبر و هوا و اتاق های کنترل دما از یک سو و چمبر رطوبت و اتاق های آب و هوای ثابت از سوی دیگر تفاوت اساسی دارند. به دلیل محدوده دمایی زیاد، چمبر آزمایش آب و هوا باید با در نظر گرفتن عملکرد بالا طراحی شوند. یک ابزار مهم مقایسه، میانگین زمان گرم کردن و خنک شدن مشخص شده در داده های فنی بر حسب کلوین در دقیقه است (K/min تعیین شده بر اساس DIN IEC 60068-3-5).

HPP محفظه اقلیم ثابت Memmert

HPP محفظه اقلیم ثابت Memmert

از طرف دیگر، در چمبرهای رطوبت و اتاق های آب و هوای ثابت، آزمایش ها معمولاً در دمای ثابت و در یک دوره زمانی طولانی و اغلب چندین ماهه انجام می شود. بنابراین معیارهای کیفیت تعیین کننده در این مورد، حفظ دقیق دما، همراه با بهره وری انرژی است. به همین دلیل، برخی از تولیدکنندگان این وسایل را با یک سیستم گرمایشی و سرمایشی با قابلیت تنظیم دقیق و صرفه جویی در انرژی با عناصر Peltier ارائه می دهند (همچنین به خنک کننده پلتیر در انکوباتور خنک شده مراجعه کنید).

یک تمایز فنی در چمبرهای آب و هوا در مورد اینکه آیا آنها خنک می شوند یا نه، انجام می شود. تعداد زیادی از لوازم خانگی را می توان در عمل یافت که از نظر محدوده دما، عملکرد، طیف نور، اندازه یا اتصالات آنها برای کاربردهای خاصی مانند رشد گیاه، فتوولتائیک، بذر و غیره طراحی شده اند (جزئیات در مورد عملکرد و ویژگی های اساسی یک محفظه کنترل دما ).

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : چمبر پایداری, چمبر تست دما و رطوبت, چمبر تست شرایط محیطی, چمبر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 116 تاريخ : چهارشنبه 23 شهريور 1401 ساعت: 13:51

یخچال آزمایشگاهی

یخچال آزمایشگاهی و یخچال خانگی چه کارایی دارند؟

نوع خاصی از تجهیزات تبرید شامل فریزرهای آزمایشگاهی و یخچال آزمایشگاهی و زیست پزشکی است که برای انجماد و همچنین نگهداری نمونه های بیولوژیکی استفاده می شود. عملکرد اصلی این واحدها دقت حفظ رژیم دمای تنظیم شده و قابلیت اطمینان عملیات است.

افراد آگاه توصیه می کنند هنگام خرید فریزر زیست پزشکی یا آزمایشگاهی بسیار مسئولیت پذیر باشند. این به دلیل این واقعیت است که مواد زیستی یا نمونه هایی که قرار است در داخل نگهداری شوند اغلب هزینه ای بسیار بالاتر از قیمت خود نصب دارند.

تفاوت یخچال آزمایشگاهی با یخچال خانگی

  1. برای یخچال های خانگی، دما در نقاط مختلف حجم داخلی می تواند در محدوده دما بسیار متفاوت باشد. تفاوت اصلی بین تجهیزات آزمایشگاهی توزیع یکنواخت دمای همگن در کل فضای داخلی واحد است. نگهداری سفت و سخت از رژیم دما به دلیل اصول طراحی خاص و ساختار پیچیده کنترل الکترونیکی رخ می دهد.
  2. پس از باز و بسته شدن درب واحدهای تبرید بیومدیکال، آنها قادرند دمای تنظیم شده را در مدت زمان بسیار کوتاهی بازیابی کنند. این امر توسط کمپرسورهای الکتریکی قدرتمند واقع در فریزرها و همچنین درهای نصب شده اضافی تسهیل می شود. هر قفسه ذخیره سازی نمونه درب مخصوص به خود را دارد.
  3. تجهیزات انجماد برای مقاصد خاص قادر به ایجاد و حفظ دمای بسیار پایین هستند. در شرایط آزمایشگاهی، محدوده دمایی که باید رعایت شود اغلب -40 درجه سانتیگراد و کمتر است. فریزرهای خانگی قادر به مقابله با چنین شرایط دمایی نیستند، محدودیت معمول آنها منفی 25 درجه است.
  4. پوشش داخلی و خارجی یخچال های آزمایشگاهی از موادی ساخته شده است که در برابر تأثیر عوامل محیطی تهاجمی مقاومت می کنند. همچنین در برابر مواد شوینده قوی و خوردگی مقاوم هستند.

انواع فریزر

با توجه به نوع بارگیری، فریزرهای عمودی و افقی را تشخیص می دهند. اعتقاد بر این است که یک واحد افقی برای ذخیره طولانی مدت مواد زیستی راحت تر خواهد بود.

علاوه بر این، این واحدها با تعداد اتاق های خنک کننده متمایز می شوند:

  • اتاق تک
  • چند محفظه ای

فریزرهای چند محفظه همه کاره هستند، بنابراین برای استفاده هیبریدی مناسب هستند. یک درب جداگانه روی هر محفظه نصب شده است و دما مستقل از بقیه حفظ می شود. بنابراین، انجام کار درون خطی در یک محفظه، با باز شدن مکرر درب فریزر، تأثیری بر موادی که برای مدت طولانی در سلول دیگر ذخیره می‌شوند، نخواهد داشت.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : یخچال آزمایشگاهی, یخچال دارویی, یخچال داروسازی, یخچال داروخانه, یخچال فریزر آزمایشگاهی, فریزر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 113 تاريخ : چهارشنبه 23 شهريور 1401 ساعت: 13:50

تفاوت هود های میکروبی یا هود لامینار افقی و هود لامینار عمودی

هود میکروبی لامینار

نور صنعت تجهیز فردوس تولید کننده تعداد زیادی هود میکروبی لامینار با کیفیت بالا است که به هزاران کاربر در تمام زمینه هایی که این فناوری مورد نیاز است خدمات رسانی کرده و از آنها بهره مند شده است و محافظت قابل اعتمادی را برای نمونه ها و عملیات در طیف گسترده ای از برنامه ها ارائه می دهد.

بسته به نوع عملیات و فرآیندهایی که انجام می شود، انتخاب صحیح هود میکروبی لامینار باید انجام شود که در آن حفاظت از محصول، حفاظت از اپراتور، حفاظت از محیط زیست یا کل مجموعه تضمین شود. علاوه بر اندازه بهینه برای عملیات ما، ابعاد منطقه ای که در آن قرار خواهند گرفت و جهت جریان مورد نیاز. این واحدها بسته به جهت جریان هوایی که از فیلترهای هپا می گذرد به عنوان هودهای لامینار افقی یا عمودی طبقه بندی می شوند.

هود لامینار افقی

برای محافظت از مواد، محصولات و فرآیندهای موجود در آن، محیطی کنترل‌شده با یک منطقه کار عاری از آلاینده‌ها را فراهم می‌کند و تضمین می‌کند که آنها همیشه از هرگونه تغییر در حین جابجایی معاف خواهند بود.

رفتار جریان هوا یک طرفه، افقی، بدون اغتشاش، با سرعت 0.45 متر بر ثانیه ± 20 درصد است، ایجاد یک محیط فوق العاده تمیز، با جریان آرام.

برای تمام آن دسته از فعالیت هایی که نیاز به عقیمی در منطقه دارند و در عین حال برای پرسنلی که تجهیزات را اداره می کنند.یا برای محیط زیست بیماری زا نیستند، مناسب است.

هود لامینار عمودی

این تجهیزات در هنگام کار با محصولات، مواد و فرآیندهایی که ریسک پایینی دارند عملکرد بسیار خوبی دارد و از پرسنل، محصول و محیط زیست محافظت می کند.

رفتار جریان هوا یک طرفه، عمودی، بدون تلاطم، با سرعت 0.45m/s ± 20% است، با ایجاد فشار منفی، هوا از طریق توری های واقع در جلو و پشت میز کار به گردش در می آید.

این امکان کنترل آلودگی میکروبیولوژیکی در منطقه کار را فراهم می کند، از آلودگی خارجی که می تواند از اشیاء داخل منطقه کار ناشی شود جلوگیری می کند.

هود ایمنی بیولوژیکی

آنها تجهیزاتی هستند که ایمنی را برای انجام عملیات روزانه با داشتن ذرات معلق در محل کار ارائه می دهند. آنها برای به حداقل رساندن خطرات هنگام کار با پاتوژن های گروه 1، 2 و 3، مانند کار با مواد بیولوژیکی خطرناک یا عفونی، محصولات سیتوتوکسیک یا سیتواستاتیک، بیوتکنولوژی، مهندسی زیستی و غیره مفید هستند.

کلاس های هود عبارتند از : کلاس II نوع A2 لامینار با 70% گردش هوا و 30% خروج هوا، نوع B2 100% خروج هوا و نوع B3 که بصورت هرمتیک بسته می شوند و محل کار را کاملا از اپراتور جدا می کنند و از محیط کار می کنند. با فشار منفی برای ورود مواد یا محصولات به داخل محفظه استفاده از دستکش و گذرگاه مواد ضروری است.

همه این هودها از اپراتور، محصول یا فرآیند و محیط زیست محافظت می کنند.

هودهای لامینار فلو و ایمنی بیولوژیکی برند نور صنعت با طراحی قبلی از تجهیزات اولیه تا تجهیزات با بالاترین تکنولوژی تولید می شوند ودر همه موارد انتخاب دقیق مواد انجام می شود و کل دوره ساخت با سیستم کنترل کیفیت دقیق دنبال می شود. به این ترتیب تجهیزات با بالاترین کیفیت و سودآوری تولید می شوند.

آنها عمر طولانی را از طریق چندین سال خدمات ارائه می دهند، آنها تجهیزات قوی با مقاومت مکانیکی بالا هستند، دارای پرداخت های بهداشتی، راندمان انرژی بالا، حداکثر ایمنی در سیستم الکتریکی (UL)، موتورهای دائمی روغن کاری شده، آنها با سطح سر و صدای کم کار می کنند و ارتعاش، بنابراین آنها برای کار در سخت ترین مکان ها قرار می گیرند.

هود های طراحی و ساخته شده بر اساس استانداردهای بین المللی

جریان هوا در قسمت بالایی محفظه به سمت میز کار تولید می شود تا بعداً درصدی از هوا به گردش درآید و یک درصد دیگر از طریق فیلترهای هپا خارج شود.

  • جریان LAMINAR: IEST-RP- CC02.2 دستگاه های هوای پاک جریان یک طرفه
  • فیلتراسیون: IEST-RP- CC001.4 فیلترهای HEPA و ULPA
  • تست های نشت فیلتر HEPA و ULPA IEST-RP- CC034.1
  • کیفیت هوا: کلاس 5 ISO 14644-1
  • ایمنی زیستی: NSF/ANSI 49 هود ایمنی زیستی: طراحی، ساخت، عملکرد، و گواهینامه میدانی

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود لامینار افقی, هود لامینار عمودی, هود لامینار کلاس1, هود لامینار کلاس2, هود کشت بافت, هود لف, هود میکروبی, هود میکروبیولوژی, نویسنده : Ferasati بازدید : 108 تاريخ : چهارشنبه 23 شهريور 1401 ساعت: 13:52

هود ایمنی بیولوژیکی

سطوح امنیتی در هود میکروبی یا هود کلاس 1

هود ایمنی بیولوژیکی نشان دهنده یک مانع اولیه است که امکان کار ایمن با عوامل بیولوژیکی را فراهم می کند. این قطعه ای از تجهیزات طراحی شده برای جلوگیری از فرار بیوآئروسل ها از محل کار است و بنابراین از افراد و محیط زیست در برابر قرار گرفتن در معرض عوامل بیولوژیکی محافظت می کند.

سه نوع وجود دارد که به نام های کلاس I، کلاس II و کلاس III شناخته می شوند. هودهای لامینار  که منحصراً برای محافظت از محصول طراحی شده اند، CSB در نظر گرفته نمی شوند. در زیر قصد داریم به ویژگی های اصلی کار با غرفه ها در هر یک از این سطوح امنیتی اشاره کنیم:

هود ایمنی بیولوژیکی کلاس I

  • حفاظت ارائه شده به اپراتور و محیط زیست.
  • سرعت هوای ورودی به کابین 38 سانتی متر بر ثانیه.
  • مناسب برای کار با عوامل بیولوژیکی با سطح ایمنی زیستی 1،2 یا 3.
  • سیستم فیلتراسیون HEPA در استخراج، ممکن است به یک سیستم استخراج متصل به خارج متصل شود یا نباشد.
  • عیب: از محصولی که با آن کار می کنید محافظت نمی کند.

هود ایمنی بیولوژیکی کلاس II نوع A1

  • حفاظت ارائه شده به اپراتور، محصول و محیط زیست
  • سرعت هوای ورودی به کابین 38 سانتی متر بر ثانیه
  • مناسب برای کار با عوامل طبقه بندی شده به عنوان ایمنی زیستی سطح 1،2، یا 3
  • سیستم فیلتراسیون: دو فیلتر HEPA، یکی روی سطح کار قرار می گیرد، دومی در سیستم استخراج کابین، که ممکن است به یک سیستم استخراج متصل به بیرون متصل باشد یا نباشد. اگر یک کوپلینگ زنگوله ای به بیرون وصل شده باشد
  • آنها تقریباً 70٪ از حجم هوا را بازیافت و 30٪ را تجدید می کنند.

هود ایمنی بیولوژیکی کلاس II نوع A2

  • حفاظت ارائه شده به اپراتور، محصول و محیط زیست
  • سرعت هوای ورودی به کابین 50.8 سانتی متر بر ثانیه
  • مناسب برای کار با عوامل طبقه بندی شده به عنوان ایمنی زیستی سطح 1،2، یا 3
  • سیستم فیلتراسیون: دو فیلتر HEPA.
  • تمام خطوط لوله آلوده بیولوژیکی تحت فشار منفی قرار دارند
  • به عنوان کابین ترکیبی شناخته می شود. می توان آن را با یک کانال متصل کرد و به آن B3 می گویند. اگر فاقد آن باشد، نوع A است: 70 درصد حجم داخل کابین را بازیافت می کند.

هود ایمنی بیولوژیکی کلاس II نوع B1

  • حفاظت ارائه شده به اپراتور، محصول و محیط زیست
  • سرعت هوای ورودی به کابین 50.8 سانتی متر بر ثانیه
  • مناسب برای کار با عوامل طبقه بندی شده به عنوان ایمنی زیستی سطح 1،2، یا 3
  • سیستم فیلتراسیون: دو فیلتر HEPA. هوای بالقوه آلوده (70٪) را از طریق یک مجرا استخراج می کند و پس از فیلتر کردن هوای خارج شده از بیرون از طریق جلوپنجره (30٪) در داخل کابین بازیافت می کند.
  • تمام خطوط لوله آلوده بیولوژیکی تحت فشار منفی قرار دارند
  • اجازه کار با حداقل مقادیر مواد شیمیایی سمی و رادیونوکلئیدها را می دهد

هود ایمنی بیولوژیکی کلاس II نوع B2

  • حفاظت ارائه شده به اپراتور، محصول و محیط زیست
  • سرعت هوای ورودی به کابین 50.8 سانتی متر بر ثانیه
  • مناسب برای کار با عوامل طبقه بندی شده به عنوان ایمنی زیستی سطح 1،2، یا 3
  • سیستم فیلتراسیون: دو فیلتر HEPA. به عنوان یک کابینت استخراج کامل شناخته می شود. هیچ نوع چرخشی ندارد
  • تمام خطوط لوله آلوده بیولوژیکی تحت فشار منفی قرار دارند
  • این یک مجرای استخراج دارد، اجازه کار با مواد شیمیایی سمی و رادیونوکلئیدها را می دهد

هود ایمنی بیولوژیکی کلاس III

  • حفاظت ارائه شده به اپراتور، محصول و محیط زیست
  • مناسب برای کار با عوامل طبقه بندی شده به عنوان ایمنی زیستی سطح 4
  • سیستم فیلتراسیون: دو فیلتر هپا به صورت سری در قسمت استخراج و یک فیلتر هپا در ورودی
  • کابین کاملا آب بندی شده ورود و استخراج عناصر از طریق جعبه عبور دو درب انجام می شود. دستکاری مواد توسط محقق از طریق دستکش های مهر و موم شده در جلوی کابین انجام می شود.
شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود لامینار افقی, هود لامینار عمودی, هود لامینار کلاس1, هود لامینار کلاس2, هود کشت بافت, هود لف, هود میکروبی, هود میکروبیولوژی, نویسنده : Ferasati بازدید : 100 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 17:47

هودهای شیمی

هودهای شیمی آزمایشگاهی چیست؟

هودهای شیمی آزمایشگاهی برای کار با مواد تهاجمی، سمی و قابل اشتعال طراحی شده اند. هدف از استفاده از آنها محافظت از پرسنل و جلوگیری از وقوع آتش سوزی و نشت مواد سمی به داخل محل است.

هودهای شیمی که به درستی انتخاب شده اند، تضمین کننده ایمنی پرسنل هستند

ویژگی های طراحی هودهای شیمی

بسته به کاربرد خاص، ویژگی های زیر هود شیمی ممکن است متفاوت باشد:

  • ابعاد و ابعاد سطح کار.
  • قدرت استخراج
  • وجود خطوط لوله آب یا گاز، شستشو.
  • امکان تنظیم نیروی مکش.
  • مقاومت در برابر دماهای بالا یا پایین، مواد شیمیایی و استرس فیزیکی.

از تجهیزات اضافی، چنین هودها را می توان به موارد زیر مجهز کرد:

  • پمپ های اگزوز و وکیوم.
  • واشر.
  • صفحه نمایش های محافظ
  • روشنایی اضافی.
  • کابینت و سایر عناصر.

هود گاز شیمیایی PRO ساده

عکس هود شیمیائی Simple PRO

انواع هود

  • در آزمایشگاه ها، هودهای شیمی با صفحه محافظ و سینک بیشتر یافت می شود. علاوه بر این، آنها به شیرآلات، وسایل روشنایی، چندین کاسه و مناطق با قدرت های مختلف هود مجهز هستند.
  • در مدل های نمایشی مدرسه ، سه یا حتی هر چهار دیوار از مواد شفاف ساخته شده اند – شیشه سکوریت یا پلاستیک مقاوم در برابر ضربه. این کار به این منظور انجام می شود که تا حد امکان دانش آموزان بتوانند آزادانه آزمایش ها را مشاهده کنند.
  • هودهای تیتراسیون بیشترین تقاضا را در آزمایشگاه های شرکت های صنعتی دارند. این سازه ها از فولاد با مقاومت بالا ساخته شده اند، صفحه های موجود در آنها از شیشه های با مقاومت بالا و مجهز به مکانیزم های بالابر هستند. کانترها اغلب ظروف سرامیکی یا چینی هستند. به لطف این مواد، ویژگی های استحکام چنین هودهای شیمی در سطح بسیار مناسبی است. علاوه بر این، هودهای تیتراسیون دارای سینک، پمپ های خلاء، منبع آب، وسایل روشنایی، سوکت ها و سایر عناصر هستند.
  • برای آزمایش با مایعات قابل اشتعال، از هودهای شیمی یک دستگاه خاص استفاده می شود. آنها از مواد غیر قابل احتراق ساخته شده اند و مجهز به وسایل روشنایی مقاوم در برابر آتش هستند. علاوه بر این، آنها اغلب به یک سیستم اطفاء حریق جداگانه مجهز هستند.
  • هودهای پلی پروپیلن جامد برای تبخیر اسیدها استفاده می شود. این یک ماده شفاف است، مقاومت عالی در برابر ترکیبات شیمیایی تهاجمی.

هودهای شیمی از چه موادی ساخته شده اند؟

در ساخت هودهای شیمی از مواد مختلفی استفاده می شود – از فولاد ضد زنگ گرفته تا کامپوزیت های مدرن. البته دامنه محصول و قیمت آن به طور مستقیم به آنها بستگی دارد. بنابراین، برای آزمایشگاه مدرسه نیازی به خرید یک کابینت تیتراسیون گران قیمت نیست و هنگام کار با مایعات قابل اشتعال، مدرن ترین پلاستیک بی فایده است.

هود شیمی  استیل

عکس دودکش استیل

مواد اصلی مورد استفاده در تولید هودها عبارتند از:

  • فولاد ضد زنگ . بادوام ترین و نسبتاً ارزان ترین ماده، کاملاً در برابر استرس فیزیکی مقاومت می کند و برای افزایش دوام با یک پلیمر مقاوم در برابر ترکیبات شیمیایی پوشانده می شود. هودهای شیمی فولادی بازخورد مثبت بیشتری نسبت به سایرین دریافت کردند.
  • پی وی سی . مقاوم در برابر مواد تهاجمی، سبک وزن و تحمل دمای نسبتاً بالا.
  • فایبرگلاس . مقاومت عالی در برابر اسیدها و قادر به تحمل حرارت تا 1300 درجه سانتیگراد است.

برای ساخت کانترها از مواد زیر استفاده می شود:

  • کاشی چینی.
  • نئوپان چند لایه.
  • شیشه.
  • ملامینه.
  • کامپوزیت های مختلف

انتخاب مواد به ویژگی های آزمایش بستگی دارد.

ابعاد هود بر اساس GOST

برای ساده سازی مونتاژ مبلمان آزمایشگاهی در یک فضای کاری واحد، باید طبق یک شبکه ابعادی مشخص تولید شود. استانداردهای زیر برای هودهای بخار وجود دارد:

  • عرض می تواند از 900 تا 1800 میلی متر در 300 میلی متر افزایش یابد. همچنین عرضه مدل هایی با عرض 800 میلی متر مجاز است.
  • عمق کابینت را می توان در یکی از سه بعد – 750، 850 یا 950 میلی متر ساخت.
  • ارتفاع مورد نیاز برای هود بستگی به ارتفاع سقف دارد. می تواند 2200، 2400 یا 2600 میلی متر باشد. در همان زمان، ارتفاع سطح کار از 900 تا 1000 میلی متر متغیر است.

برای اینکه کل فضای آزمایشگاه تا حد امکان ارگونومیک طراحی شود، توصیه می شود مبلمانی با عمق و ارتفاع سطح کار یکسان انتخاب کنید.

ابعاد هودهای شیمی باید مطابق با GOST باشد

عکس ابعاد هود

هودهای شیمی و میزهای آزمایشگاهی که به درستی نصب شده باشند، کلید کار ایمن و سازنده هستند.

هودهای آزمایشگاهی از شرکت نور صنعت تجهیز فردوس

در کاتالوگ ما فقط با کیفیت ترین تجهیزات آزمایشگاه خود را خواهید یافت. طیف وسیعی از هودهای شیمی از شرکت نور صنعت تجهیز فردوس هر نیازی را پوشش می دهد. شما می توانید ارگونومیک ترین و ایمن ترین فضای کاری را در یک آزمایشگاه کوچک مدرسه و یک مرکز تحقیقاتی بزرگ سازماندهی کنید.

لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید، آنها به شما کمک خواهند کرد که یک هود شیمی برای اهداف خود انتخاب کنید!

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود شیمیایی, هود شیمی, هود مواد شیمیایی, هود ضداسید, هود آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 102 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 15:31

ویژگی ها و تفاوت یخچال آزمایشگاهی با یخچال خانگی

یخچال‌های آزمایشگاهی برای نگهداری نمونه‌ها، آماده‌سازی‌ها، معرف‌های مختلف در استانداردهای دمایی کاملاً مشخص طراحی شده‌اند. اگر نیاز به خرید یخچال آزمایشگاهی دارید ، مهم است که ویژگی های اصلی آن را بدانید و همچنین بدانید که چرا یخچال خانگی برای مقاصد آزمایشگاهی مناسب نیست.

ویژگی های طراحی یخچال های آزمایشگاهی دقت رژیم دمایی تنظیم شده و همچنین توزیع یکنواخت جریان های سرد را در سراسر داخل یخچال تضمین می کند. این تفاوت اصلی بین تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات خانگی است. یخچال های خانگی به دمای محیط حساس هستند که می تواند منجر به نقض رژیم دمای ایده آل شود.

یخچال‌های آزمایشگاهی که معمولاً برای نگهداری نمونه‌ها و معرف‌ها استفاده می‌شوند، دمای ثابتی را حفظ می‌کنند تا خطر آلودگی متقاطع یا انفجار مواد فرار را به حداقل برسانند. همچنین برای این منظور تجهیزات آزمایشگاهی دارای یک فن است که هوا را در داخل واحد به گردش در می آورد و دما را در سطح ثابتی حفظ می کند. هنگامی که درب یخچال باز می شود، فن متوقف می شود تا از خروج هوای سرد از دستگاه جلوگیری شود.

این یخچال ها همچنین دارای محفظه های جداگانه برای جلوگیری از آلودگی متقابل هستند. آنها می توانند خون یا واکسن را ذخیره کنند.

بررسی و ثبت دمای اتاق های آزمایشگاهی و یخچال ها به صورت دستی دو بار در روز مهم است.

همچنین زنگ هشداریک عملکرد کاملاً مهم در ذخیره سازی واکسن ها، مواد دارویی و بیولوژیکی است. حتی ساده ترین یخچال های آزمایشگاهی و فریزرهای آزمایشگاهی باید مجهز به آلارم های دیجیتال و صوتی اضافی باشند.

توصیه می شود یخچال های آزمایشگاهی را با توجه به معیارهای زیر انتخاب کنید:

– ظرفیت (بستگی به ظرفیت موسسه ای دارد که در آن تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد).

– محدوده دما (معیار مهمی است که بستگی به برنامه ریزی برای نگهداری در یخچال دارد، اکثر یخچال ها دارای محدوده دمایی 2 درجه سانتیگراد تا 8 درجه سانتیگراد بر اساس DIN 58345 هستند)

– تعداد و انواع درب ها (یخچال می تواند داشته باشد. از یک تا چهار درب .بعضی از مدل ها درب های حجیم یا شیشه ای دارند).

شما می توانید با تماس با شرکت نور صنعت تجهیز فردوس، تجهیزات با کیفیت بالا را با قیمت مقرون به صرفه دریافت کنید. این شرکت انواع تجهیزات آزمایشگاهی را به بازار داخلی و بازار کشورهای همسایه عرضه می کند.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : یخچال آزمایشگاهی, یخچال دارویی, یخچال داروسازی, یخچال داروخانه, یخچال فریزر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 96 تاريخ : پنجشنبه 17 شهريور 1401 ساعت: 12:21

هود شیمی

طبقه بندی هود شیمی آزمایشگاهی

  1. طبقه بندی هود شیمی بر اساس روش اگزوز:

هود شیمی به سه نوع تقسیم می شود: نوع اگزوز بالا، نوع اگزوز پایین و نوع اگزوز بالا و پایین همزمان.

به منظور اطمینان از سرعت باد یکنواخت در محل کار، نوع هود شیمی پایینی باید برای بخاردهی فرآیند سرد و از نوع هود بالایی برای بخاردهی فرآیند گرم استفاده شود. برای فرآیند تولید گرمای ناپایدار می توان خروجی های بالا و پایین را با کابینت تهیه کرد. تغییر اتلاف حرارت داخلی، نسبت حجم بالایی و پایینی هوای خروجی را تنظیم می کند تا سرعت باد یکنواخت به دست آید.

  1. طبقه بندی هود شیمی از طریق ورودی هوا

1) هود کامل:

به آن نوع اگزوز کامل می گویند که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

2) هود اضافی:

هنگامی که یک هود در اتاقی با نیازهای کنترل دما و رطوبت نصب می شود، روش دریافت هوای تازه از بیرون و گردش آن در هود و تخلیه آن به بیرون، بخار دهی کمکی برای صرفه جویی در مصرف انرژی نامیده می شود. برای گرمایش و تهویه مطبوع

3) هود شیمی با حجم هوای متغیر: (فوم هود VAV)

سیستم‌های حجم هوای ثابت معمولی باید دمپر هوای پره ثابت را به صورت دستی تنظیم کنند، حجم هوای خروجی بخار هود را تنظیم کنند و هنگامی که دمپر روی یک زاویه خاص تنظیم شده است، به سرعت باد سطحی مطلوب دست یابند. تنظیم حجم هوای متغیر شامل تغییر حجم هوا به سرعت باد سطح معین با تنظیم سنسور سوپاپ است. البته نوع استاندارد دارای هزینه کم و هزینه بالای جریان هوای متغیر است که برای مواقعی که دقت بالایی لازم است مناسب است.

  1. طبقه بندی هود شیمی بر اساس وضعیت استفاده

می توان آن را به نوع انتگرال، نوع کف باز، نوع کف، نوع دو طرفه، نوع شیشه ای سه وجهی، نوع رومیزی، نوع متصل و همچنین آزمایش های رادیواکتیو، آزمایش های مصنوعی و آزمایش های اسید پرکلریک، که بر اساس آزمایش های مختلف طراحی شده است، تقسیم کرد. داده ها. نیاز دارد. هود مخصوص بخور.

  1. طبقه بندی هود شیمی بر اساس وجود یا عدم وجود لوله های خارجی

می توان آن را به دو نوع هود با ردیف بیرونی و هود بدون کانال تقسیم کرد.

هود خارجی برای استخراج مستقیم گازهای سمی و مضر تولید شده در طول آزمایش از بیرون از طریق لوله بیرونی طراحی شده است.

یک هود بدون مجرای هوا مستقیماً گازهای سمی و مضر تولید شده در طول کار آزمایشی با فیلتر کربن فعال را جذب می کند.

وظیفه اصلی دود هود استخراج است. در آزمایشگاه شیمیایی، گازهای مضر مختلف، بو، رطوبت و مواد قابل اشتعال، انفجاری و خورنده در طول آزمایش تشکیل می شود.

اصول چیدمان

برای محافظت از ایمنی کاربران و جلوگیری از انتشار آلاینده ها در طول آزمایش به آزمایشگاه، باید یک هود شیمی در نزدیکی منبع آلودگی نصب شود.

به طور خاص، اکثر آزمایشگاه های تازه ساخته شده نیاز به تهویه مطبوع دارند، بنابراین تعداد دودهای مورد استفاده باید در طرح تهویه مطبوع در طراحی اولیه ساختمان لحاظ شود.

از نظر بهبود شرایط آزمایشگاهی، بهبود شرایط بهداشت حرفه ای و بهبود راندمان کار، تعداد هودهای شیمی به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد و امکانات کمکی: کانال های تهویه، لوله کشی، سیم کشی، اگزوز و غیره به ساختار آزمایشگاه تبدیل شده است. مشکلات طراحی برای حل بزرگترین عملکرد یک هود تخلیه گازهای مضر در طول آزمایش و محافظت از سلامت آزمایش کنندگان است. دارای امنیت بالا و عملکرد عالی است.

هود شیمی باید وظایف زیر را انجام دهد:

(1) عملکرد رهاسازی: باید برای انتشار گازهای مضر تولید شده در آزمایشگاه به بیرون مجهز باشد.

(2) عملکرد جریان غیر قابل برگشت: جریان هوای تولید شده از ورود گاز مضر به اتاق از داخل هود بخار جلوگیری می کند.

(3) عملکرد عایق: پنجره شیشه ای غیر لغزنده برای جداسازی داخل و خارج هود بخار استفاده می شود.

(4) عملکرد کنترل سرعت باد: سرعت مکش معینی برای جلوگیری از نشت گازهای مضر به هود بخار لازم است.

(5) مقاومت حرارتی و مقاومت در برابر خوردگی اسیدی و قلیایی: برخی از کوره های الکتریکی نیاز به نصب در هود دارند و در برخی آزمایشات مقدار زیادی گازهای سمی و مضر مانند اسید و قلیایی آزاد می شود که بسیار خورنده هستند. . کانترها، تخته های روکش، پانل های جانبی و نازل های مجزای آب و گاز هود باید دارای ویژگی های ضد خوردگی باشند.

در محیط آزمایشگاه ایمنی هدف اصلی استفاده از هود است و وظیفه آن تضمین ایمنی کاربران و جلوگیری از آلودگی محیط است.

فن آوری های زیر معمولا برای بهبود ایمنی در تهویه استفاده می شود:

  1. برای دفع موثر گازهای مضر از یک سیستم اگزوز تک شیار استفاده کنید.
  2. دسته ساده است، بین دسته و شیشه فاصله وجود دارد. از آنجایی که جریان هوا روی میز می چرخد، می تواند به طور موثر هوا را از سطح بکشد.
  3. پین جلوگیری از سقوط پنجره را نصب کنید، در صورت افتادن کابل فولادی و افتادن تصادفی شیشه، پین جلوگیری از سقوط آن را قلاب می کند تا از آسیب به افراد جلوگیری شود.
  4. پنجره شیشه ای از شیشه سکوریت ساخته شده است، حتی اگر به طور تصادفی شکسته یا منفجر شود، هیچ آسیبی وجود ندارد.
  5. سوراخ‌های تهویه در بالای هود بخار قرار دارند، حتی اگر پنجره شیشه‌ای بسته باشد، هوا می‌تواند برای جلوگیری از ایجاد فشار منفی بیشتر به داخل جریان یابد.
  6. بدنه هود از مواد فلزی مقاوم در برابر آتش و غیر قابل احتراق ساخته شده است. حفره داخلی از مواد مقاوم در برابر آتش یا غیر قابل اشتعال مانند صفحات مخصوص ضد تاشو و صفحات فولادی ضد زنگ ساخته شده است و میزها از صفحات سخت فیزیکی و شیمیایی یا صفحات فولادی ضد زنگ ساخته شده اند که در برابر اسید و حرارت مقاوم هستند. -مقاوم. بادوام و ضد شعله
  7. ارتفاع موثر پنجره شیشه ای 800 میلی متر، حفره داخلی 1200 میلی متر و ارتفاع میز 800 میلی متر است. ارگونومیک است، کار با آن آسان است و فضای زیادی برای استفاده دارد که ایمنی را افزایش می دهد.
  8. کنترل از راه دور دسته میکسر و نازل گاز در خارج از کابینت راحت تر و ایمن تر از کنترل مستقیم دستی است.

اقدامات پیشگیرانه

◆ قبل از شروع آزمایش، مطمئن شوید که هود شیمی باید قبل از انجام آن کار کند.

◆ قبل از پایان آزمایش، حداقل 5 دقیقه قبل از خاموش کردن فن به کار ادامه دهید تا گاز باقیمانده از خط لوله آزاد شود. همچنین ممکن است بخواهید یک دستگاه تاخیر اگزوز نصب کنید تا فن با تاخیر کار کند.

◆ در طول آزمایش هیچ وسیله ای را در فاصله 150 میلی متری پنجره شیشه ای قرار ندهید. تجهیزات آزمایشی در مقیاس بزرگ باید فضای کافی داشته باشند و نباید بر جریان هوا تأثیر بگذارند. جلو پنجره باید تا حد امکان بسته باشد.

سوم، استفاده و نگهداری از هود شیمی.

علاوه بر طراحی مناسب، کارایی هودهای شیمی آزمایشگاهی به طور مستقیم به استفاده و نگهداری محتاطانه بستگی دارد. بنابراین باید به نکات زیر توجه کرد:

(1) در طول آزمایش، دستگاه آزمایشی تولید کننده مواد مضر باید در یک هود بخار قرار داده شود که در آن دهانه کار هود بخور بیش از 150 میلی متر باشد تا از سرریز شدن مواد مضر جلوگیری شود.

(2) دستگاه هود آزمایشی نباید شکاف های اگزوز را مسدود کند.

(3) پس از اتمام آزمایش، فن نباید بلافاصله خاموش شود، باید پس از 3-5 دقیقه خاموش شود.

(4) هود شیمی نباید به عنوان یک کابینت ذخیره سازی استفاده شود.

(5) داخل هود شیمی باید همیشه صاف و هوابند باشد و باید به طور منظم و کامل تمیز و تمیز شود. اگر آسیب دیده باشد، باید به موقع تعمیر شود.

(6) فن ها، مجاری هوا و لوازم جانبی مربوطه باید به طور منظم بررسی شوند.

(7) هود شیمی باید به طور منظم اندازه گیری و تنظیم شود. اطمینان از عملکرد هود شمی در شرایط طراحی؛

(8) درجه حرارت در یک هود شیمی مانند یک اجاق برقی با قدرت بزرگ باید گرم شود و نباید برای مدت طولانی نگهداری شود تا تأثیری بر استفاده از هود نگذارد.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود شیمیایی, هود شیمی, هود مواد شیمیایی, هود ضداسید, هود آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 101 تاريخ : سه شنبه 15 شهريور 1401 ساعت: 14:14

 

هودهای لامینار

 

هودهای میکروبی بیولوژیکی،هودهای لامینار،هود شیمی

هودهای لامینار محفظه های گردش اجباری هستند که بسته به مشخصات و طراحی آنها سطوح مختلفی از حفاظت را ارائه می دهند. آنها در آزمایشگاه میکروبیولوژی بالینی ضروری هستند و بر اساس سطح و نوع حفاظت طبقه بندی می شوند.

اصولاً باید بین هودهای شیمی،هودهای لامینار کلاس 2 و هود ایمنی بیولوژیکی تمایز قائل شد.

هودهای لامینار

هود شیمی (یا هود بخار) یک محفظه تهویه شده است که و بخارات حاصل از کار با محصولات شیمیایی در آزمایشگاه را جذب می کند. اگرچه یک قطعه بسیار مفید از تجهیزات در مهار خطرات شیمیایی است، اما هیچ گونه محافظتی در برابر خطرات بیولوژیکی ارائه نمی دهد.

هودهای لامینار کلاس 2، محفظه‌هایی هستند که از یک فن برای عبور هوا از فیلتر HEPA (مخفف عبارت آنگلوساکسون با کارایی ذرات بالا) استفاده می‌کنند که سطح کار را جارو می‌کند. جریان هوا می تواند عمودی یا افقی باشد. این هودهای لامینار فقط از موادی که داخل آن استفاده می‌شود محافظت می‌کنند، اما هرگز برای اپراتور محافظت نمی‌کنند، بنابراین برای کار در آزمایشگاه میکروبیولوژی بالینی توصیه نمی‌شوند. با این حال، آنها یک ابزار کار ضروری در به اصطلاح “مناطق پاک” هستند.

هود‌های میکروبی بیولوژیکی، محفظه‌هایی با تهویه هستند که برای محدود کردن خطر پرسنل آزمایشگاهی در معرض عوامل عفونی تا حد امکان طراحی شده‌اند. این امر به ویژه با توجه به اینکه بسیاری از عملیات انجام شده در آزمایشگاه شامل تشکیل ذرات معلق در هوا است، اهمیت دارد. هدف اصلی این تجهیزات فراهم کردن فضای کاری است که احتمال فرار ذرات معلق در هوا به خارج از کابین و در نتیجه آلوده کردن اپراتور و محیط اطراف را به حداقل می رساند. علاوه بر این، برخی از آنها از مواد مورد استفاده محافظت می کنند.

هنگامی که یک BSC توسط پرسنل آموزش دیده مناسب که از محدودیت های آن آگاه هستند استفاده می شود، به یک وسیله مهار بسیار موثر برای کاهش انتشار بالقوه آلودگی بیولوژیکی تبدیل می شود. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که یک هود هرگز جایگزین یک تکنیک میکروبیولوژیکی کافی نیست.

BSCها دارای دو سیستم هستند که از خروج آلودگی جلوگیری می کنند: موانع هوا و فیلترها. موانع هوا با اجازه دادن به هوا در یک جهت و با سرعت ثابت ایجاد می شود و یک “پرده” واقعی از هوا به نام جریان هوای آرام ایجاد می شود. بنا به تعریف، جریانی بدون تلاطم است. هدف از فیلترها به دام انداختن ذرات موجود در این جریان هوا است و معمولاً از فیلترهای HEPA استفاده می شود که ذرات تا قطر 0.3 میکرون را با راندمان 99.97 درصد در خود نگه می دارند.

CSB ها به سه دسته تقسیم می شوند: کلاس1، کلاس 2

هودهای لامینار کلاس 1 اتاق‌های بسته با دهانه‌ای در جلو برای دسترسی به بازوهای اپراتور هستند. هوا از این قسمت وارد می شود، از محل کار عبور می کند و همه آن از طریق فیلتر HEPA به بیرون می رود. سرعت جریان هوا حدود 0.40 متر بر ثانیه (75 فوت بر متر) است. آنها برای جابجایی عوامل بیولوژیکی از گروه های 1، 2 یا 3 مناسب هستند. بزرگترین عیب آنها این است که از موادی که با آن کار می شود محافظت نمی کنند، بنابراین از آلوده شدن آن جلوگیری نمی کنند.

هودهای لامینار کلاس2 آنها عمدتاً با هودهای لامینار کلاس1تفاوت دارند زیرا، علاوه بر اپراتور و محیط اطراف او، از محصول در برابر آلودگی محافظت می کنند. سطح کار در هوای تمیزی که از فیلتر HEPA عبور کرده است غوطه ور می شود. خروجی هوا از طریق فیلتر HEPA دیگر تولید می شود. آنها تجهیزات معتبری برای جابجایی عوامل بیولوژیکی گروه های 1، 2 یا 3 هستند. با توجه به ویژگی های ساخت، جریان هوا و سیستم استخراج، انواع مختلفی از هود های کلاس2، A، B1، B2 و B3 وجود دارد.

اولین تفاوت بین نوع A و نوع B این است که آنهایی که از کلاس II نوع A طراحی شده اند به گونه ای طراحی شده اند که هوای استخراج شده از طریق یک اتصال از نوع سایبان به داخل همان آزمایشگاه یا خارج از آن جریان می یابد و آنهایی که از نوع B باید دارای یک مجرای خروجی هرمتیک باشند. ، اختصاصی برای آنها با دستگاه استخراج و سیستم هشدار مناسب. IIA و IIB3 هر دو سرعت 0.40-0.50 m/s (75-100 p/m) را حفظ می کنند و هر دو نیز 70 درصد هوا را به گردش در می آورند. هنگامی که IIB3 توسط مجرای هرمتیک به خارج متصل می شود، می توان از آن برای دستکاری هایی که شامل مقادیر بسیار کمی از محصولات سمی و رادیونوکلئیدها است استفاده کرد.

هود‌های نوع B باقی‌مانده، یعنی IIB1 و IIB2، عمدتاً در سرعت جریان و نسبت هوایی که مجدداً در گردش است، متفاوت هستند. در این دو نوع، حداقل سرعت 0.50 متر بر ثانیه (100 p/m) است که مقدار چرخش در کلاس2 نوع B1 30-50 درصد و در نوع B2 0 درصد است. هر دوی آنها برای کار با مقادیر کمی از مواد سمی و رادیونوکلئیدها مناسب هستند.

هود کلاس 3 آنها بالاترین سطح امنیت را تشکیل می دهند. آنها محفظه های هرمتیک در فشار منفی هستند و بنابراین، فضای داخلی آنها کاملاً از محیط جدا شده است. آنها با استفاده از دستکش کار می کنند، با یک تله برای معرفی محصول، هوا از طریق یک فیلتر هپا وارد شده و از طریق دو فیلتر هپا به بیرون خارج می شود. آنها برای رسیدگی به عوامل گروه های 1، 2، 3 یا 4 توصیه می شوند

. رایج ترین روش این است که از تامین کنندگان مربوطه درخواست اعلام انطباق با استاندارد بریتانیایی BS 3928 یا با NSF 49 آمریکایی شود. انجام شده توسط کمیته کارشناسان منتخب اتحادیه اروپا عمدتا بر اساس سه استاندارد اروپایی است که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، استاندارد بریتانیایی فوق الذکر و سایر استانداردهای مشابه آلمان و فرانسه.

CSB. توصیه های عمومی

نصب غرفه:

  1. باید تا حد امکان دور از دریچه های تهویه مطبوع، هودهای بخار، درها و مناطقی با ترافیک سنگین پا قرار گیرد که به وضوح با هودهای لامینار کلاس 2 تداخل می کند.
  2. پنجره های آزمایشگاه باید همیشه بسته بماند.
  3. بین خروجی هوای هود و سقف آزمایشگاه باید حداقل 0.3 متر فاصله باشد.
  4. بر روی یک سطح محکم و هرگز متحرک نصب خواهد شد. در صورت امکان، در یک منطقه بسته یا در یک منطقه دسترسی محدود.

در ابتدای کار:

  1. هود را برای 5-10 دقیقه راه اندازی کنید تا فیلترها را تمیز کنید و ناحیه محافظت شده را “شستشو دهید”.
  2. بررسی کنید که گیج فشار که در قسمت بالایی جلو قرار دارد تثبیت شده و فشار صحیح را نشان دهد (با مدل کابین متفاوت است).
  3. نور UV را خاموش کنید (اگر روشن باشد) و نور فلورسنت را روشن کنید.
  4. سطح کار را با یک محصول مناسب (مثلا اتیل الکل 70 درصد) تمیز کنید.
  5. قبل و بعد از کار در کابین دست ها و بازوها باید با دقت شسته شوند و توجه ویژه به ناخن ها شود.
  6. استفاده از لباس مجلسی آستین بلند با سرآستین تنگ و دستکش لاتکس توصیه می شود. این عمل جابجایی فلور باکتریایی را از پوست به داخل محل کار به حداقل می رساند و در عین حال از دست و بازوی اپراتور در برابر هرگونه آلودگی محافظت می کند

. 7. در موارد خاص استفاده از ماسک نیز توصیه می شود.

در حین جابجایی:

  1. تمام مواد مورد استفاده (و هیچ چیز دیگری) قبل از شروع در محل کار قرار می گیرد. به این ترتیب از وارد کردن و خارج کردن مداوم مواد در طول زمان کار جلوگیری می شود.
  2. توصیه می شود که قسمت بیرونی مواد وارد شده به کابین را ضد عفونی کنید.
  3. این ماده به ترتیب منطقی قرار می گیرد، به گونه ای که مواد آلوده در یک انتهای سطح کار قرار گرفته و مواد غیر آلوده سمت مخالف آن را اشغال می کند.
  4. بسته به نوع هندلینگ و مدل کابین، حداکثر منطقه ایمنی در داخل سطح کار متفاوت است. به طور کلی توصیه می شود حدود 5-10 سانتی متر بالاتر از سطح و دور از لبه های سطح کار شود. باید توجه ویژه ای داشت که دریچه های هوا را با مواد یا باقیمانده مسدود نکنید.
  5. پس از شروع کار و معرفی مطالب جدید، توصیه می شود قبل از شروع مجدد کار، 2-3 دقیقه صبر کنید. این امکان تثبیت جریان هوا را فراهم می کند. به یاد داشته باشید که هر چه مواد بیشتری در کابین وارد شود، احتمال ایجاد تلاطم هوا افزایش می یابد.
  6. فعالیت آزمایشگاهی را که کابین در حال استفاده در آن قرار دارد، به حداقل برسانید، تا از پیش نویس هایی که جریان را مختل می کند، جلوگیری کنید. هودهای لامینار کلاس 2 به راحتی توسط جریان هوای محیطی که از درها یا پنجره های باز می آید، حرکت افراد، سیستم تهویه آزمایشگاهی…
  7. از حرکات ناگهانی در داخل هود خودداری کنید. حرکت بازوها و دست‌ها آهسته خواهد بود تا از تشکیل جریان‌های هوا که هودهای لامینار کلاس 2 را تغییر می‌دهند، جلوگیری شود.
  8. مانند سایر قسمت های آزمایشگاه، مشعل Bunsen نباید استفاده شود که شعله آن باعث ایجاد تلاطم در جریان می شود و همچنین می تواند به فیلتر هپا آسیب برساند.
  9. هنگامی که باید از حلقه های پلاتین استفاده شود، زباله سوز الکتریکی یا بهتر است بگوییم حلقه های یکبار مصرف توصیه می شود.
  10. در صورت ریزش تصادفی مواد بیولوژیکی، فوراً جمع آوری می شود و سطح کار و تمام موادی که در آن زمان در داخل کابین وجود دارد، آلودگی زدایی می شود.
  11. هنگامی که یکی از آلارم های آن به صدا در می آید، هرگز از خودرو استفاده نمی شود.

در پایان کار:

  1. نمای بیرونی را از تمام مواد آلوده تمیز کنید.
  2. کابین را کاملاً از هر ماده ای خالی کنید.
  3. سطح کار را با اتیل الکل 70 درصد یا محصول مشابه تمیز و ضد عفونی کنید.
  4. اجازه دهید غرفه حداقل 15 دقیقه کار کند.
  5. در صورت لزوم نور فرابنفش (UV) را روشن کنید. شایان ذکر است که نور ماوراء بنفش قدرت نفوذ کمی دارد، بنابراین ظرفیت ضد آلودگی آن بسیار محدود است.

تمیز کردن و ضد عفونی BSC

  1. یک ضد عفونی کامل در شرایط زیر انجام می شود:

الف) در صورت نشت قابل توجه.

ب) قبل از هرگونه تعمیر؛

ج) قبل از شروع معاینات دوره ای؛

د) هر زمان که برنامه کاری تغییر کند.

ه) هنگام تعویض فیلترهای هپا و

و) هنگام تعویض مکان (حتی در همان آزمایشگاه)

  1. با بخارات فرمالدئید و همیشه توسط پرسنل آموزش دیده و با لباس محافظ شخصی مناسب انجام خواهد شد.
  2. از طرفی باید در نظر داشت که نظافت خوب محل کار ضامن عدم وجود گرد و غبار و سایر آلودگی ها می باشد. هدف از تمیز کردن، از بین بردن کثیفی است که به سطوح چسبیده و به عنوان تکیه گاه برای میکروارگانیسم ها عمل می کند. هنگام تمیز کردن، مواد آلی نیز حذف می‌شوند که سهم تعیین‌کننده‌ای در اثربخشی آلودگی‌زدایی بعدی دارد.
  3. یک بار در هفته راحت است سطح کار را بالا ببرید و زیر آن را تمیز و ضد عفونی کنید.
  4. کابین هرگز نباید به عنوان انبار موقت تجهیزات یا مواد آزمایشگاهی استفاده شود. این عمل بد منجر به تجمع غیر ضروری گرد و غبار می شود.
  5. از وارد کردن موادی به داخل کابین که به راحتی ذراتی مانند پنبه، کاغذ، چوب، مقوا، مداد…

تعمیر و نگهداری CSB

  1. سطح کار و بقیه قسمت های داخلی کابین هر هفته تمیز می شود.
  2. به منظور بررسی اندازه گیری داده شده توسط مانومتر، به صورت هفتگی راه اندازی می شود.
  3. هر ماه با یک دستمال مرطوب کلیه سطوح بیرونی تمیز می شود تا گرد و غبار انباشته شده از بین برود.
  4. وضعیت شیرهای داخلی که مجهز به آن است به صورت ماهانه بررسی می شود.
  5. سالانه توسط یک نهاد واجد شرایط تایید خواهد شد.

موارد استفاده از CSB در آزمایشگاه میکروبیولوژی

1- کنترل آئروسل های عفونی. آنها در پردازش نمونه ها یا کشت ها تولید می شوند مانند:

الف- رسیدگی به میکروارگانیسم های گروه خطر 3

ب- خرد کردن بافت.

ج- ضد عفونی کردن نمونه های کشت مایکوباکتریوم.

د- روشهای شناسایی قارچ.

ث. استفاده از گرداب برای مخلوط کردن نمونه‌ها با میکروارگانیسم‌های گروه خطر 3.

ج. تخلیه مایعات در نمونه‌هایی با میکروارگانیسم‌های گروه خطر 3.

  1. محافظت از نمونه‌ها یا مواد در برابر آلودگی خارجی:

الف. مایعات با میکروارگانیسم های گروه خطر 3.

ب- کشت سلولی.

ج- تهیه محلولهای محیطی و معرفهایی که باید استریل باشند.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود آزمایشگاهی, هود لامینار کلاس2, هود میکروبی, هود میکروبیولوژی, هود شیمی, هود مواد شیمیایی, نویسنده : Ferasati بازدید : 99 تاريخ : يکشنبه 13 شهريور 1401 ساعت: 14:56

یخچال های آزمایشگاهی چه کاربردهایی در حوزه سلامت دارند؟

 

 

یخچال آزمایشگاه تجهیزاتی هستند که وظیفه آنها نگهداری در یک محیط کنترل شده (فضای سردخانه)، سیالات و مواد مختلف است، به گونه ای که در شرایط مناسب نگهداری شوند، هر چه دما کمتر باشد، فعالیت شیمیایی و بیولوژیکی کمتری دارد.

 

در بخش بهداشت دو نوع اصلی یخچال وجود دارد: یخچال آزمایشگاهی و یخچال داروخانه. هر دو باید اجازه تمیز کردن آسان و کامل سطوح را بدهند و باید قابلیت اطمینان بالایی را، عمدتاً با توجه به کنترل دما، ارائه دهند. برخی از مدل ها همچنین عملکرد یخ زدایی خودکار و/یا خنک کننده هوای اجباری را ارائه می دهند.

یخچال های آزمایشگاهی

آنها عمدتاً برای حفاظت از نمونه ها و معرف ها استفاده می شوند. آنها دمای ثابتی را برای به حداقل رساندن خطر آلودگی متقاطع یا انفجار مواد فرار حفظ می کنند. به منظور حفظ دمای پایدار و یکنواخت، بسیاری از یخچال ها دارای یشک فن هستند که هوای داخل دستگاه را به گردش در می آورد. هنگامی که درب یخچال باز می شود، فن به طور خودکار متوقف می شود تا از خروج سرما جلوگیری شود. علاوه بر این، آنها معمولا با محفظه های جداگانه برای جلوگیری از آلودگی متقاطع مجهز شده اند. از این دستگاه ها می توان برای نگهداری خون و واکسن نیز استفاده کرد. با این حال، یخچال هایی نیز وجود دارند که به طور خاص برای نگهداری و نگهداری خون طراحی شده اند، به اصطلاح یخچال های بانک خون.

یخچال های داروخانه

آنها برای تبرید و نگهداری داروها و واکسن ها در شرایطی در نظر گرفته شده اند که حفظ آنها را تضمین می کند. آنها خنک کننده قابل اعتماد و دمای پایدار را فراهم می کنند. آنها دارای سیستم هشدار هستند که در صورت قطع برق یا باز ماندن درب یخچال فعال می شود. این سیستم برای جلوگیری از موقعیت هایی که می تواند منجر به افزایش دمای داخل دستگاه شود (به ویژه در تابستان) ضروری است. به همین ترتیب، آنها دارای یک سیستم امنیتی هستند که از کاهش دما به زیر صفر درجه سانتی گراد جلوگیری می کند. یخچال هایی که برای نگهداری داروهای حساس در نظر گرفته شده اند معمولاً مجهز به سیستم قفلی هستند که امکان کنترل دسترسی به آنها را فراهم می کند.

در انتخاب یخچال چه ویژگی هایی را باید در نظر گرفت؟

انتخاب یخچال باید علاوه بر کاربرد مورد نظر، ظرفیت، محدوده دمایی که ارائه می دهد، پیکربندی و تعداد و نوع درها را نیز در نظر گرفت.

  • ظرفیت: حجم ذخیره سازی تعیین کننده است و انتخاب شما به نوع سرویسی که یخچال برای آن استفاده می شود بستگی دارد.
  • محدوده دما: یک معیار بسیار مهم است. اکثر یخچال ها بر اساس استانداردهای کیفی دارای محدوده دمایی بین 2 تا 8 درجه سانتیگراد هستند.
  • پیکربندی: باید بر اساس فضای موجود در آزمایشگاه یا داروخانه انتخاب شود. یخچال های عمودی یا یخچال های کابینتی رایج ترین هستند، اما یخچال های روی سینه نیز وجود دارند. یخچال های توکار نیز وجود دارد که در زیر میز آزمایشگاه نصب می شوند. به طور کلی، دومی ظرفیت ذخیره سازی کمتری دارد.
  • تعداد و انواع درب ها: یخچال ها می توانند بین یک تا چهار در داشته باشند که می توانند توپر یا شیشه ای باشند.

برای عملکرد صحیح یخچال آزمایشگاهی خود چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

لازم به ذکر است که برای عملکرد بهتر یخچال ها، لازم است که در محیطی خنک و دارای تهویه قرار گیرند. برای جلوگیری از گرم شدن منطقه باید حداقل یک پنجره وجود داشته باشد.

هنگام نصب یخچال آزمایشگاهی در فضاهای خود، لازم است توصیه های سازنده را رعایت کنید. به منظور نگهداری صحیح از تجهیزات همچنین به شما توصیه می کنیم آن را کاملاً دور از هرگونه نور خورشید نگه دارید، به این ترتیب عملکرد آن بهینه ترین خواهد بود.

علاوه بر این، شما باید آن را حداقل 15 سانتی متر از دیوار قرار دهید، این نیز به گردش هوا کمک می کند، بنابراین تضمین می کنید که عمر مفید آن تا جایی که ممکن است طول بکشد.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : یخچال آزمایشگاهی, یخچال دارویی, یخچال داروسازی, یخچال داروخانه, یخچال فریزر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 171 تاريخ : شنبه 12 شهريور 1401 ساعت: 18:14

هودهای آزمایشگاهی

تفاوت های هودهای آزمایشگاهی

هودهای آزمایشگاهی قطعات اساسی در عملکرد این فضا برای حفظ کیفیت هوا هستند. تنوع هود در صنعت پاسخگوی نیاز دانشمندان است. هودهای میکروبی ، هودهای ایمنی بیولوژیکی و هودهای شیمی همگی یک هدف را دنبال می کنند.

اینها دوربین های گردش اجباری هستند که بسته به مشخصات و طراحی آنها سطوح مختلفی از حفاظت را ارائه می دهند. آنها در آزمایشگاه میکروبیولوژی بالینی ضروری هستند و بر اساس سطح و نوع حفاظت طبقه بندی می شوند. اصولاً لازم است تفاوت بین هود شیمی ، هود های میکروبی لامینار، هودPCR و هودهای میکروبی بیولوژیکی تشخیص داده شود.

هودهای استخراج گاز

هود شیمی یک محفظه تهویه شده است که بخارات و بخارات حاصل از کار با محصولات شیمیایی در آزمایشگاه را جذب می کند. اگرچه یک قطعه بسیار مفید برای مهار خطرات شیمیایی است، اما هیچ گونه محافظتی در برابر خطرات بیولوژیکی ارائه نمی دهد.

هودهای میکروبی لامینار

هودهای میکروبی لامینار محفظه هایی هستند که از یک فن برای عبور هوا از طریق فیلتر HEPA که سطح کار را جارو می کند استفاده می کنند. جریان هوا می تواند عمودی یا افقی باشد. این هودها فقط از موادی که داخل آن قرار می‌گیرد محافظت می‌کنند، اما هرگز از اپراتور محافظت نمی‌کنند، بنابراین برای کار در آزمایشگاه میکروبیولوژی بالینی توصیه نمی‌شوند. با این حال، آنها یک ابزار کار ضروری در به اصطلاح “مناطق پاک” هستند.

هودهای میکروبی بیولوژیکی

هودهای میکروبی بیولوژیکی محفظه های تهویه شده ای هستند که برای به حداقل رساندن خطر کارکنان آزمایشگاه در معرض عوامل عفونی طراحی شده اند. این امر به ویژه با توجه به اینکه بسیاری از عملیات انجام شده در آزمایشگاه شامل تشکیل ذرات معلق در هوا است، اهمیت دارد. هدف اصلی این تجهیزات فراهم کردن فضای کاری است که احتمال فرار یک ذره معلق در هوا به خارج از هود و در نتیجه آلوده کردن اپراتور و محیط اطراف را به حداقل برساند. علاوه بر این، برخی از آنها از مواد مورد استفاده محافظت می کنند.

هنگامی که یک هودی میکروبی بیولوژیکی توسط پرسنل آموزش دیده مناسبی که از محدودیت‌های آن آگاه هستند استفاده می‌شود، به یک وسیله نگهدارنده بسیار مؤثر برای کاهش فرار احتمالی آلودگی بیولوژیکی تبدیل می‌شود. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که یک هود هرگز جایگزین یک تکنیک میکروبیولوژیکی کافی نیست.

این غرفه ها دارای دو سیستم هستند که مانع از خروج آلودگی می شوند: موانع هوا و فیلتر. موانع هوا با اجازه دادن به هوا در یک جهت و با سرعت ثابت ایجاد می شود و یک “پرده” واقعی از هوا به نام جریان هود میکروبی ایجاد می شود. بنا به تعریف، جریانی بدون تلاطم است. هدف از فیلترها به دام انداختن ذرات موجود در این جریان هوا است و معمولاً از فیلترهای HEPA استفاده می شود که ذرات تا قطر 0.3 میکرون را با راندمان 99.97 درصد در خود نگه می دارند.

هودهای ایمنی برای PCR

میز کار واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) یک ناحیه کاری بسته سه طرفه است که فضایی را برای انجام تقویت DNA و RNA فراهم می کند. این غرفه‌های کاری که در آزمایشگاه‌های زیست‌شناسی و ژنتیک استفاده می‌شوند، از آلودگی متقاطع بین نمونه‌ها جلوگیری می‌کنند و نور ماوراء بنفش موجود در آن‌ها منطقه را استریل می‌کند. آنها محیطی عاری از آلودگی را فراهم می کنند.

در نور صنعت تجهیز ما طیف عالی از هودهای آزمایشگاهی را به شما پیشنهاد می کنیم. به همین دلیل از شما دعوت می کنیم تا نگاهی به منوی «محصولات» بیندازید.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود آزمایشگاهی, هود میکروبی, هود شیمی, هود PCR, نویسنده : Ferasati بازدید : 95 تاريخ : يکشنبه 6 شهريور 1401 ساعت: 12:24

یخچال آزمایشگاهی

یخچال برای مصارف آزمایشگاهی

 

یخچال آزمایشگاهی که به عنوان فریزر آزمایشگاهی نیز شناخته می‌شود، وسیله‌ای ضروری است که در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی برای نگهداری نمونه‌ها و نمونه‌ها در یخچال، دمای برودتی و ثابت و همچنین واکسن‌ها و داروها استفاده می‌شود تا از خراب نشدن نمونه‌ها اطمینان حاصل شود.

کاربرد یخچال آزمایشگاهی

فریزر آزمایشگاهی با یخچال های معمولی خانگی بسیار متفاوت است. یخچال های معمولی معمولا برای انجماد و خنک کردن مواد غذایی استفاده می شوند، در حالی که یخچال های آزمایشگاهی بیشتر در صنایع داروسازی، صنایع شیمیایی، مهندسی بیولوژیک، پزشکی بیولوژیکی و سایر زمینه ها استفاده می شود، در مقایسه با یخچال های آزمایشگاهی حرفه ای تر است.

اصل کار یخچال آزمایشگاهی

مانند یخچال های معمولی، یخچال های آزمایشگاهی از پنج جزء اصلی تشکیل شده اند: یک کمپرسور، دو لوله تبادل حرارت، یک شیر اطمینان و یک چیلر.

کار یخچال بدین صورت است که ابتدا گاز مبرد را فشرده می کند که باعث افزایش فشار و دمای چیلر می شود. در همین حال، کویل های تبادل حرارت در قسمت بیرونی یخچال به دفع گرمای ایجاد شده توسط فشار کمک می کنند.

با سرد شدن مبرد، مایع شده و از شیر اطمینان عبور می کند.
هنگامی که مبرد از شیر اطمینان عبور می کند، مبرد مایع از ناحیه فشار بالا به ناحیه کم فشار جریان می یابد و سپس منبسط شده و تبخیر می شود. در طول فرآیند تبخیر گرما را جذب می کند و اثر خنک کنندگی دارد.

کویل های داخل یخچال به خنک کننده کمک می کند گرما را جذب کند و داخل یخچال را خنک نگه دارد. در نهایت مرحله حلقه را تکرار کنید.

اقدامات احتیاطی یخچال آزمایشگاهی

سردخانه آزمایشگاهی تحقیقاتی فریزر آزمایشگاهی به طور گسترده ای برای نگهداری تجهیزات ضروری کالاها در دمای پایین و دمای ثابت استفاده می شود، بنابراین بر روش کار یخچال آزمایشگاهی مسلط شوید تا از خرابی یخچال جلوگیری کنید و باعث آسیب و از دست دادن غیر ضروری کالا شود. نتایج آزمایشات آزمایشگاهی و آسیب اموال؛ این اصل اساسی است که هر کارگر آزمایشگاه باید به آن پایبند باشد.

در اینجا چند نکته برای استفاده از یخچال های آزمایشگاهی ذکر شده است :
1. نگهداری اقلام غیر آزمایشگاهی در یخچال ممنوع است.

2. کلیه نمونه ها و محصولات کنترل کیفی که در یخچال قرار می گیرند باید مهر و موم شده و نگهداری شوند.

3. اطراف جعبه یخچال در آزمایشگاه باید تمیز نگه داشته شود تا از پرواز و کشیده شدن به داخل کندانسور جلوگیری شود که بر اثر خنک کنندگی تأثیر می گذارد.

4. اگر دما از محدوده مشخص شده بیشتر شد، کنترل دما را به حالت عادی تنظیم کنید و ذخیره کنید.

5. یخچال را مرتب تمیز کنید، برق را هنگام تمیز کردن قطع کنید، داخل و خارج یخچال را با یک پارچه نرم آغشته به آب پاک کنید، ضدعفونی و استریل کنید تا از تمیزی کابینت اطمینان حاصل کنید.

چگونه از یخچالهای آزمایشگاهی نگهداری می کنید؟

نحوه نگهداری از یخچال برای افزایش عمر دستگاه بسیار مهم است. یخچال را به چند روش نگهداری کنید:

1. دمای محیط را تامین کنید. دمای محیط کار یخچال با دمای فوق العاده پایین باید زیر 30 درجه سانتی گراد با تهویه مناسب اطراف آن باشد. دمای بالا یا تهویه ناکافی باعث اضافه بار و آسیب تجهیزات می شود.

2. فیلتر دفع حرارت را به طور منظم (هر دو ماه یکبار) تمیز کنید. اگر صفحه فیلتر برای مدت طولانی تمیز نشود، گرد و غبار مش را مسدود می کند و در نتیجه حرارت ضعیفی دفع می شود و در نتیجه به موتور دفع گرما و متعاقباً به کمپرسور آسیب می رساند. لطفاً برای روش تمیز کردن به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید.

3. در فرآیند استفاده، درب یخچال زیاد باز نمی شود، سعی کنید تعداد باز شدن درب را کاهش دهید و زمان باز شدن درب را کوتاه کنید تا نشت گاز داخل جعبه کاهش یابد و در مصرف برق صرفه جویی شود. .

4. از یک پارچه خشک برای تمیز کردن مقدار کمی گرد و غبار در داخل و خارج یخچال با دمای فوق العاده پایین و لوازم جانبی آن استفاده کنید. اگر یخچال با دمای بسیار پایین بسیار کثیف است، از یک شوینده خنثی استفاده کنید و پس از تمیز کردن با آب مقطر کاملاً بشویید. فن پشت کمپرسور یخچال با دمای بسیار پایین را با دقت تمیز کنید. پس از تمیز کردن، مطمئن شوید که سیم برق به برق وصل است.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : یخچال آزمایشگاهی, یخچال دارویی, یخچال داروسازی, یخچال داروخانه, یخچال فریزر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 120 تاريخ : شنبه 5 شهريور 1401 ساعت: 17:35

 

اتوکلاو

نحوه کارکردن با اتوکلاو آزمایشگاهی

اتوکلاو یک ظرف فلزی با دیواره ضخیم با مهر و موم هرمتیک است که اجازه کار با بخار فشار بالا و دمای بالا را می دهد که برای استریل کردن مواد پزشکی یا آزمایشگاهی استفاده می شود. اتوکلاو همه ویروس ها و باکتری ها را غیرفعال می کند، اگرچه مشخص شده است که برخی از میکروارگانیسم ها می توانند دمای اتوکلاو را تحمل کنند. اتوکلاوها عمدتاً در کاربردهای استریلیزاسیون و در صنایع شیمیایی استفاده می شوند.

بسیاری از اتوکلاوها برای استریل کردن تجهیزات و لوازم با قرار دادن آنها در معرض بخار اشباع شده با فشار بالا در دمای 121 درجه سانتیگراد برای حدود 15 تا 20 دقیقه بسته به اندازه بار و محتویات استفاده می شوند. اتوکلاو توسط چارلز چمبرلند در سال 1879 اختراع شد.

استریل کردن با بخار موثرترین روش است، زیرا با انعقاد پروتئین های میکروارگانیسم ها عمل می کند و در نتیجه منجر به تخریب آنها می شود.

انواع اتوکلاو

توسط جاذبهاز غالب شدن
هوا با نیروی جاذبه خارج می شود، هنگامی که بخار وارد محفظه می شود، هوای سرد موجود در آن تمایل دارد از طریق مجرای که در قسمت پایین محفظه است خارج شود. این فرآیند بسیار کند است و به ماندگاری هوای باقیمانده در محفظه کمک می کند.آنها دارای پمپ خلاء هستند که به سرعت تمام هوا را از محفظه خارج می کند، به طوری که بخار با سرعت بالاتری به داخل محفظه وارد می شود و با حذف حفره های هوا و افزایش سرعت فرآیند، کارایی اتوکلاو را بهبود می بخشد. این سیستم بسیار کارآمدتر از سایرین است.

مراحل عملیات اتوکلاو آزمایشگاهی

استارت آپدرها به صورت هرمتیک بسته شده اند تا محفظه آب بندی شود.
رهاسازی هوادر این مرحله هوای موجود در محفظه از بین می‌رود و متعاقباً هوای داخل بسته‌ها و ظروف دفع می‌شود. برای این کار بخار به داخل محفظه تزریق می شود و سیستم خلاء فعال می شود.
آماده سازیبرای استخراج هوا از محصولات و از محفظه، یک سری فازهای تزریق بخار (حداکثر چهار) (از محفظه ای به محفظه دیگر) و سپس فازهای خلاء (پیش خلاء) با استفاده از سیستم خلاء انجام می شود تا کاملاً از بین برود. هوای باقی مانده
گرمایشبخار به داخل محفظه و داخل ظروف وارد می شود تا به دما و فشار استریلیزاسیون برسد.
عقیم سازیدما و فشار در محفظه در طول زمان استریلیزاسیون مربوطه ثابت نگه داشته می شود.
کاهش ارزشبخار موجود در محفظه توسط سیستم خلاء خارج شده و افت فشار رخ می دهد.
خشک کردنیک خلأ نهایی، عمیق و ماندگار آغاز می شود. بخار در محفظه نگهداری می شود تا محفظه گرم بماند و به خشک شدن محصول کمک کند تا از آلودگی مجدد باکتریایی در حین حمل و نقل و نگهداری جلوگیری شود.
یکسان سازیورود هوای اتمسفر به محفظه، از طریق فیلتر هوای استریل، برای جبران فشار محفظه (که در فرورفتگی بود) با فشار اتمسفر. بخار مورد استفاده متراکم شده و به آب تبدیل شده و به مخزن منتقل می شود.
تکمیل فرآینددرها آزاد می شوند تا بتوان آنها را باز کرد.

پارامترهایی که باید در اتوکلاو آزمایشگاهی کنترل شوند

فشار بخارآب و هوادرجه حرارت
بخار با استفاده از آب تصفیه شده اشباع و عاری از ناخالصی خواهد بود. خلوص بخار، اشباع بودن و در
دسترس بودن بخار متغیرهای مهم فرآیند هستند.کیفیت بخار بستگی به موثر بودن یا نبودن استریل کردن دارد.
این ناخالصی ها می توانند ابزارها را زنگ بزنند.
زمان قرار گرفتن در معرض محصول یا محفظه در
دمای استریلیزاسیون. مدت زمان مرحله عقیم سازی است.
دمایی که در آن محفظه در مرحله استریلیزاسیون نگهداری می شود.

شاخص های عقیم سازی اتوکلاو آزمایشگاهی

شاخص های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی وجود دارد که می تواند برای اطمینان از رسیدن یک اتوکلاو به دمای مناسب برای مدت زمان مناسب استفاده شود. اگر یک مورد درمان نشده یا بد درمان شده را بتوان با یک مورد درمان شده اشتباه گرفت، خطر مخلوط شدن آنها وجود دارد که در برخی از مناطق، مانند جراحی، بسیار مهم است.

برخی از شاخص‌های فیزیکی شامل آلیاژی هستند که فقط پس از قرار گرفتن در دمای معین برای زمان ماند مربوطه، ذوب می‌شوند. اگر آلیاژ ذوب شود، تغییر قابل مشاهده خواهد بود.

نشانگرهای شیمیایی روی بسته‌بندی‌های پزشکی و نوار اتوکلاو یافت می‌شوند، زیرا پس از برآورده شدن شرایط صحیح، تغییر رنگ می‌دهند که نشان می‌دهد کالای داخل بسته یا زیر نوار به درستی پردازش شده است.

شاخص های بیولوژیکی حاوی هاگ های یک باکتری مقاوم در برابر حرارت، Geobacillus stearothermophilus است. اگر اتوکلاو به دمای مناسب نرسد، هاگ ها هنگام انکوبه شدن جوانه می زنند و متابولیسم آنها رنگ یک ماده شیمیایی حساس به pH را تغییر می دهد.

ملاحظات

اتوکلاوها از بخار با فشار بالا و دمای بالا برای استریل کردن استفاده می کنند. خطرات بالقوه هستند و بنابراین باید ملاحظات خاصی را دنبال کرد.

خطرات احتمالی:

  • سوختگی پوست می تواند در اثر دست زدن به دیوارها و درب محفظه اتوکلاو ایجاد شود.
  • بخار باقی مانده از اتوکلاو و مواد در پایان چرخه استفاده.
  • صدمات دست و بازو هنگام بستن در.
  • آسیب بدنی در صورت وقوع انفجار.

برای اطمینان از سلامت و ایمنی پرسنل با استفاده از اتوکلاو، مهم است:

  • کارکنان را در مورد استفاده صحیح از اتوکلاو آموزش دهید.
  • نام شخص مسئول اتوکلاو باید در نزدیکی اتوکلاو درج شود.
  • این مسئولیت سرپرست است که اطمینان حاصل کند که کارکنان قبل از راه اندازی هر واحد اتوکلاو آموزش دیده اند.
  • رویه و مدارک دستورالعمل ارائه شده توسط سازنده باید رعایت شود.
  • هنگام بارگیری و تخلیه اتوکلاو باید از لباس ها و تجهیزات محافظ شخصی استفاده شود.
  • اتوکلاوها باید حداقل سالی یکبار بازرسی شوند.
  • از نوارهای اسپور می توان برای تایید اثربخشی عملیات اتوکلاو استفاده کرد.

تجهیزات محافظتی در برابر سوختگی عبارتند از:

  • دستکش های عایق حرارتی که پوشش کامل دست و ساعد را فراهم می کند
  • روپوش آزمایشگاهی
  • محافظت از چشم
  • کفش های بسته

برای استریلیزاسیون بسیار مهم است که بخار:

  • پاک: یعنی بخاری که از آب تمیز، یعنی آب صاف شده و عاری از مواد آلوده کننده مانند کادمیوم، منیزیم، سرب یا کلر و غیره تشکیل می شود.
  • خالص: به این معنی که وجود آب به صورت مایع بسیار کم است، زمانی که کمتر از 3 درصد باشد در نظر گرفته می شود.

برای اینکه عقیم سازی موثر باشد:

  • بخار باید در تماس مستقیم با مواد استریل شود (بنابراین بار عناصر بسیار مهم است).
  • برای جابجایی تمام هوای اولیه موجود در اتوکلاو و جایگزینی آن با بخار، خلاء مؤثر ایجاد کنید.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : استریل کننده, اتوکلاو آزمایشگاهی, اتوکلاو ایستاده, اتوکلاو عمودی, نویسنده : Ferasati بازدید : 116 تاريخ : پنجشنبه 3 شهريور 1401 ساعت: 14:58